Címlap

Színház-Dráma-Nevelés (22)

0 csatolmány
VÁLTOZÁS: a VARJAK című színházi nevelési előadás elmarad!!! (11.07.)
A Magyar Drámapedagógiai Társaság és a Marczibányi Téri Művelődési Központ közös módszertani rendezvénye drámatanároknak, gyermek- és diákszínjátszó-rendező pedagógusoknak, a közművelődésben színjátszással, színházi neveléssel foglalkozó szakembereknek, színházi, pedagógiai szakembereknek, érdeklődőknek
2014. november 14-15.
A DOLGOK ÁLLÁSA – DRÁMA AZ OKTATÁSBAN
Huszonkettedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyar Drámapedagógiai Társaság szakmai hétvégéje.
Tréningeken, bemutató órákon, saját élményű foglalkozásokon, színházi nevelési foglalkozásokon és színházi előadásokon vehetnek részt a rendezvényre látogató köznevelésben, közművelődésben dolgozó szakemberek. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Támogató: Nemzeti Kulturális Alap Közművelődés és Népművészet Kollégiuma
FOLYTATÁS A CÍMRE vagy a TOVÁBB feliratra kattintva

REGISZTRÁCIÓ:
A foglalkozások létszámkorlátosak, ezért a rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött.
 
A REGISZTRÁCIÓ MENETE:
A sikeres (és rövid idő alatt lebonyolítható) regisztráció érdekében a következőket javasoljuk:
– Először célszerű a részletes programot tanulmányozni. Ebben található tartalmi információ minden egyes bemutató óráról, foglalkozásról, színházi (nevelési) előadásról. Érdemes már itt megjelölni, hogy mit választana. FIGYELEM! Az idei évben is több foglalkozás fut párhuzamosan!
– Ezután az alábbi linkre kattintva megnyílik a regisztrációs űrlap, amiben már első sorban a foglalkozások kezdetét, végét, a foglalkozásvezetőt és a foglalkozás jellegét, a létszámkorlátot jelöltük.
Az összes kérdés megválaszolása és a legördülő sávos kiválasztás után a "küldés" vagy „submit” gomb megnyomásával továbbítható (visszajelzi, hogy a továbbítás megtörtént!) FIGYELEM: A regisztráció csak a befizetéssel együtt érvényes!
A lehető legrövidebb időn belül visszaigazoljuk a regisztrációt. Aki három munkanapon belül nem kap erről levelet (e-mailt), kérjük, érdeklődjön telefonon (Kondás Réka, 70/335-39-59)!
 
A jelentkezési lap az alábbi  linkről nyitható meg (vagy a kapott e-mailben található):
 
Amennyiben a későbbiekben kiderül, hogy mégsem tud a programon részt venni, legyen szíves ezt e-mailben jelezni (szdnregisztracio@gmail.com)!
A rendezvény napján jelentkezzen az aulában elhelyezett regisztrációs pultnál, ahol megkapja a befizetésének és regisztrációjának megfelelő belépőt!
RÉSZVÉTELI DÍJ:
                                                            MDT tagok                            nem tagok
Péntek:                                                 1.000,- Ft                              1.500,- Ft
Szombat:                                              2.000,- Ft                              3.000,- Ft
Bérlet:                                                  2.500,- Ft                              4.000,- Ft
Belépés egy foglalkozásra:                       800,- Ft                                 800,- Ft
FIGYELEM! A korábbi évekhez hasonlóan a zökkenőmentes technikai lebonyolítás – a sorban állás elkerülése – érdekében a részvételi díjat  célszerű előre átutalni. Bankszámlaszám: II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., 12001008-01351837-00100005 Raiffeisen Bank, azonosításként kérjük tüntesse fel az "SZDN" rövidítést,a jelentkező nevét, a dátumo(ka)t! A befizetés határideje: november 12. (szerda)
FIGYELEM! Aki a határidőn túl utal, annak itt, helyben meg kell vennie a jegyet és az átutalt összeget visszautaljuk.
 
RÉSZLETES PROGRAM
November 14., péntek:
15.30-19.00         REGISZTRÁCIÓ
(előre utalók: belépők átvétele az aulában elhelyezett regisztrációs pultnál, helyszínen fizetők: jegyek kaphatók az információs pultnál, csak ezután fáradjanak a regisztrációs pulthoz)
 
16.00-17.00         „Örömtréning”
RUDOLFNÉ GALAMB ÉVA és a FÉSZEKALJA foglalkozása
Egy óra csak a játéké, csak játszóknak, nézők nélkül.  A gondok és a nehézségek most nem kerülnek terítékre.  Egy óra örömteli játékra hívjuk kollégáinkat, ahol fel tudunk töltődni, örömmel, nyitott szívvel közeledhetünk egymás felé, és együtt tudunk játszani. Mindaddig, amíg erre képesek vagyunk, nem lehet baj…
Rudolfné Éva néni életműdíjas drámapedagógus több évtizede tanítja a dráma iránt fogékony pedagógusokat különböző fórumokon. Tanítványai által szerveződött közösség a Fészekalja csoport.
A műhely több mint tíz éve működik lelkesedéssel, töretlen hittel. Mi a csoda receptje? Végy 35-40 kreatív, elszánt óvodapedagógust, tanítót, tanárt, teremtsd meg a módszertani tréning lehetőségét, tematikáját, helyét, idejét! Őszintén kívánjuk, hogy egyre több ilyen összetartó közösség szülessen.
(résztvevők: csoportonként 30 fő)
 
17.10-18.30         Kint és bent… – fizikai cselekvés és belső partitúra
PERÉNYI BALÁZS drámatanár, rendező (Budapest) saját élményű foglalkozása
Egy másfél órás gyermek és diákszínjátszó tréning során jó esetben megsejtjük, megérezzük a fizikai cselekvések sztanyiszlavszkiji módszere és a színész belső munkája közötti összefüggés. Persze nagyon játékosan és élményszerűen. Tapasztalatom szerint hasznos és praktikus stúdium, amit meg lehet hivatkozni a drámamunkában éppúgy, mint előadás készítésekor. A tréningen számítok a résztvevők aktivitására!
Perényi Balázs 1996 óta ír színházi szakcikkeket, kritikákat az Ellenfény, a Színház, a Criticai Lapok, a Zsöllye valamint a Drámapedagógiai Magazin számára. Jelenleg a Színház- és Filmművészeti Egyetem DLA hallgatója. Korábban itt szerzett diplomát drámatanárként és 2010 óta vesz részt az egyetem színházi nevelés képzésében. 2012-től a Pannon Egyetem drámapedagógia tanára. Több drámatagozatos iskolában tanított kreatív játékot, színjátékot, drámát, illetve színház- és drámatörténetet. Drámatanárként gimnáziumi csoportokkal, illetve drámatagozatos iskolák osztályaival 18 év alatt 25 előadással jutott be a diákszínjátszó találkozó országos döntőjére. 2010-ben az ASSITEJ Kaposvári Gyermek- és ifjúsági Színházi Biennálé szakmai programjának válogatója volt. Rendszeresen rendez – elsősorban TIE és beavató színházi előadásokat- a Káva Kulturális Műhelyben, de dolgozott a Kolibri Színházban, a pécsi Bóbita Bábszínházban, az egri Harlekin Színházban és a tatabányai Jászai Mari Színházban is.
A 15. POSzT versenyprogramját Balogh Tibor, színikritikus, dramaturg mellett Perényi Balázs válogatja.
(résztvevők: 16 fő+ nézők: 40 fő)
 
19.00-22.00         Kárpótlás
a KÁVA KULTURÁLIS MŰHELY színházi nevelési előadása a résztvevőkkel (eredetileg középiskolásoknak)
Egy 16 éves fiú szembesül zsidó nagymamájának a fájdalmas múltjával, majd erről később filmet forgat. A foglalkozás a holokauszt témakörét vizsgálja.
 
Színész-drámatanárok:                      Romankovics Edit, Bori Viktor, Antal Róbert
Szöveg, szakmai programvezető:     Romankovics Edit
Dramaturg:                                          Sebők Borbála
Jelmez:                                                 Kiss Gabriella
 
A Káva magas szakmai színvonalon, elismerten működő, hazai és nemzetközi programokat bonyolító színházi és drámapedagógiai műhely. Fő tevékenységük színházi nevelési (Theatre in Education – TIE) előadások készítése és rendszeres megvalósítása általános és középiskolai csoportoknak, ugyanakkor elkötelezettek drámaprogramok és hosszabb távú drámaprojektek megvalósításában is.
Társulatunk 1994-ben kezdte munkáját, 1997 őszétől vált teljesen önállóvá. Munkatársaink Magyarország legtapasztaltabb szakemberei közé tartoznak a dráma, a színházi nevelés és a civil menedzsment területén.
(résztvevők: 25 fő+nézők)
 
November 15., szombat:
9.00-20.50           REGISZTRÁCIÓ
(előre utalók: belépők átvétele az aulában elhelyezett regisztrációs pultnál, helyszínen fizetők: jegyek kaphatók az információs pultnál, csak ezután fáradjanak a regisztrációs pulthoz)
 
9.30-12.30           A dolgok állása: Dráma az oktatásban – interaktív beszélgetés, együtt gondolkodás
Mederben tartja: MANN DÁNIEL
„Társadalmiközösségi” nyitás annak érdekében, hogy feltérképezhessük, hol tart, merre kellene, hogy menjen a hazai drámapedagógia.
Társaságunk elnöksége elkötelezett abban, hogy egyesületi működésünket megújítsa oly módon, hogy lehetőségek kiaknázásával, a szabad ötletek felhasználásával az igényeknek, elvárásoknak leginkább megfelelő módon végezhesse érdekérvényesítő, támogató, segítő tevékenyégét, hogy a hétköznapi drámapedagógia ügyének szolgálatába állíthassa erőit. Szükségünk van ehhez egy széles körű egyeztetésre, együttgondolkodásra, ötletek, jó példák, lehetőségek számbavételére, megismerésére mind a drámát művelők részéről, azoktól, akik a hétköznapjaikban élik a „drámával való foglalkozást”, mind az azt befogadó, alkalmazó intézmények, tantárgyakat gondozók, tananyagfejlesztők, pedagógusképzők, gyermekeket képviselők részéről.
Célunk egy olyan munkaterv, akcióterv alapjainak letétele, amelyhez az MDPT következő éveinek konkrét munkáját mérnünk kellene.
(meghívott vendégek, résztvevők: 20 fő+nézők: 30 fő)
 
9.30-12.30           Olasz-magyar történet – játék az identitásról
interaktív történetépítés dramatikus eszközökkel
ELŐD NÓRA tanár, drámatanár (Budapest) bemutató foglalkozása diákokkal
„A holokauszt-évre ajánlom, de nem szenvedéstörténet, nem Auschwitz, nem Anna Frank, nem „vízcsapbólis…”, hanem egy identitásvállalás elemzése egy valóságos történet alapján.”
Dr. Előd Nóra: „A drámapedagógiának szinte magyarországi kezdeteitől (a 80-as évektől) vagyok híve és művelője. Dolgoztam gyerekekkel minden korosztályban, tanítottam pedagógusképző és -továbbképző intézményekben. Ma már csak "hívjon – jövök" alapon tanítok, de azt nagy örömmel.
(nézők: 40 fő)
 
 
9.30-10.50           „Erre csörög a dió, arra meg a mogyoró…” – Mókusmegmozdulás a meseerdőben, avagy a mókusélet aranyszabályai
Az óbudai SZÍN-KÖR-JÁTÉK ÓVODA kis! óvodásai ismerkednek a nevelési dráma egyszerűbb technikáival. A foglalkozást Bollókné Weinecker TÍMEA óvoda- és drámapedagógus (Budapest) vezeti. Ezt követően beszélgetés a látottakról.
Lehetetlenség vagy tehetetlenség? Arról játszunk, beszélgetünk, alkotunk véleményt, hogy milyen jó megoldási lehetőségeink vannak egy nehéz élethelyzetre, amelybe egyszer csak belecsöppentünk. Amíg elérkezünk az aranydiót termő fáig, talán már meg is találjuk a megoldást.
A foglalkozás után beszélgetés a látottakról, az óvodáról, a csoportról, az előzményekről.
Bollókné Weinecker Tímea: „1990 óta vagyok az óvodapedagógusi pályán. Jelenlegi munkahelyemen, az óbudai Szín-Kör-Játék Óvodában 1993 óta dolgozom. Itt ismerkedtem meg a drámajátékkal mint módszerrel. 2000-ben drámajáték-vezetői vizsgát tettem, 2006-ban drámapedagógiai szakirányú továbbképzési szakon pedagógus szakvizsgát szereztem a váci Apor Vilmos Katolikus Főiskolán.
Rendszeresen tartok kerületi drámapedagógiai bemutatókat óvodai csoportomban, de többször vezettem bemutató foglalkozást a Színház-Dráma-Nevelés módszertani hétvégén is. Egyik óratervem A fenyő címmel
jelent meg a Drámapedagógiai Magazinban (2002). Több tréninget vezettem Szlovákiában magyar anyanyelvű
óvodapedagógusoknak.
Mindennapi munkámban a drámapedagógia módszer, eszköz, szemlélet.”
(nézők)
 
11.00-12.20         Drámás iskola-előkészítő program
ZSIGMOND OTTÍLIA tanító, dráma- és színházpedagógus (Budapest) bemutató foglalkozása (megbeszéléssel)
Hogyan segíthetjük drámás módszerekkel az iskolába lépő, és az elsős gyermekeket abban, hogy játékos eszközök alkalmazásával fejlődjenek azok a kompetenciáik, melyek a kudarcmentes, sikerélményekben gazdag iskolakezdéshez szükségesek?
Zsigmond Ottília több mint 20 éve vezet dráma- és színjátszó csoportokat, dolgozik tanítóként. Jelenleg magántanárként tanulószobát vezet. Foglalkozását elsősorban nagycsoportos óvodapedagógusoknak és tanítónőknek ajánlja.
 (nézők)
 
12.30-12.50         EBÉDSZÜNET
 
12.50-15.40         Dráma a felsőoktatásban – helyzet és jövőkép
szakmai beszélgetés
A felsőoktatás jogi szabályozóinak változása új lehetőségeket teremtett a felsőfokú drámapedagógiai képzések számára – egyben új akadályokat is gördít elénk. A köznevelés jogi szabályozásának, elvárásainak átalakulása új szerepet kínál, új szükségleteket generál.
A fórum lehetőséget ad arra, hogy a résztvevő felsőoktatási intézmények dráma és/vagy a színház pedagógiai alkalmazásával kapcsolatos tapasztalatairól eszmét cseréljünk.
Az elmúlt évhez hasonlóan, de talán égetőbben fontos lenne, ha a fórumon szó esne:
  • a szakirányú továbbképzési szakokról,
  • a drámapedagógia alapszakról,
  • az MA képzésekről, avagy azok hiányáról,
  • levelező tagozatokon zajló drámás kurzusokról,
  • a drámapedagógia köznevelésben betöltött szerepéről, helyzetéről, ennek a pedagógusképzésben lecsapódó következményeiről,
  • a pedagógusképzésben megjelenített drámapedagógiai kurzusokról,
  • drámapedagógusok PhD iskolákba delegálásáról 
Társaságunk elnöksége elkötelezett az érdekérvényesítés iránt a lehető legszélesebb fórumon. Ehhez azonban szükséges, hogy a szakma képviselőinek álláspontját, a gyakorló szakemberek véleményét, ötleteit ismerjük, támogató együttműködésük részesei lehessünk. Érdeklődéssel várjuk beszámolóikat, hozzászólásukat, és reménykedünk a közös érdekérvényesítés lehetőségeiben.
(résztvevők: 40 fő)
 
12.50-15.40         Együtt dolgozni jó, alkalmazkodni öröm és harmónia is lehet
műhelymunka KUSZMNANN NÓRA tanítónő, drámapedagógus (Budaörs) vezetésével
Mai társadalmunk az "eldobható", "lecserélhető", valamint az "én" "nekem", ‘enyém" szavakkal jellemezhető. Gyermekink is így nevelkednek. Ami régi, azt eldobjuk, ami nekem még nincs, azt megszerzem, elveszem. NEKEM van igazam. Ilyen körülménye között a csoportmunka egyre keményebb diónak bizonyul. Ritkábban nyúlunk hozzá, mert dupla annyi időt vesz igénybe, hisz a kompromisszum szócska nem tartozik a fennen felsoroltak közé. Mit tehet ez esetben a pedagógus? Milyen gyakorlatokkal, játékokkal ébreszthetjük fel gyermekeinkben az együtt egymásért alapvető igényét?
Együttgondolkozás játékok, olvasmányok, mesék segítségével.
Kuszmann Nóra: „18 évig óvónő voltam 9 éve tanítok egy katolikus iskolában. Szívem mélyén azért óvónő maradtam. A nevelést sokszor előbbre valónak tartom az oktatásnál. Az évek során megtapasztaltam, milyen nehéz az egyéniségeket megtartani, s mégis egységes közösségeket kovácsolni.
Szakterületem a német nemzetiségi nyelv oktatása.”
(résztvevők: 20 fő)
 
12.50-14.00         Kontroll
Drámaóra felső tagozatosoknak, itt és most a jelentkezők részvételével. A foglalkozást SZABADI ZSUZSA tanár, drámapedagógus (Budapest) vezeti.
A bizalom és a felelősség fontos részei a személyiségünknek, vagy csak hangzatosan felcímkéztük azt, hogy nincs lehetőségünk mindent tudni a másikról? És fel vagyunk-e készülve a mindentudásra?
Hol a határa a biztonságnak, és hol kezdődik a paranoia?
Az érdekegyeztető tanács ezekre a kérdésekre keresi a választ.
Szabadi Zsuzsa: „Idén végzek a Pannon Egyetemen, Magyar és Drámapedagóia-tanári MA-n. Az elmúlt években dolgoztam drámapedagógusként a Nyitott Kör Egyesületben, a Tápiószecsői Alapfokú Művészeti Iskolában, vezettem drámacsoportot Sülysápon.”
(résztvevők: 25 fő+nézők: 40 fő)
 
14.10-15.40         AGIVAL
Tanítási dráma középiskolásoknak, ezúttal a jelentkezők részvételével. A foglalkozást WENCZEL IMRE (Győr) vezeti.
A probléma, amit az órán körbejárunk: a munka és magánélet összefüggései.
A főszereplő egy sikerorientált (és sikeres) felső-vezető.
Wenczel Imre a Révai Miklós Gimnázium tanára és drámapedagógusa.
(résztvevők: 25 fő + nézők: 40 fő)
 
15.50-18.20         Csapatban tervezni is jó!
műhelymunka ZALAVÁRI ANDRÁS drámapedagógia-tanár (Veszprém) vezetésével
A foglalkozásra jelentkezők közös munkával készítenek drámaóra-tervet felső tagozatos/középiskolás korosztály részére egy megadott témára („Csapatban dolgozni jó!”).
Zalavári András: „Eredetileg villamos üzemmérnök, műszaki tanár vagyok. A másoddiploma megszerzése után, a tanári munka mellett először pszichoanalitikusan orientált csoportvezetést tanultam, aztán táncterápiát, majd drámapedagógiát. Ennek immár 20 éve.
Tizennégy évig tanítottam személyiségfejlesztést a Veszprémi Hittudományi Főiskola szociális munkás szakán.
A Drámapedagógiai Magazinban eddig nyolc foglalkozásvázlatom jelent meg.
2013-ban diplomáztam a Pannon Egyetem drámapedagógia-tanári mesterképzésén.”
(résztvevők: 20 fő)
 
15.50-18.20         Mars 2114 – játék a felelősség vállalásának kérdéséről
műhelymunka LUKÁCS GABRIELLA drámatanár (Budapest) vezetésével
Így szoktam kezdeni a drámaóráimat, számomra ismeretlen csoport esetén: „Hoztam egy történetet, aminek bizonyos részeit előre megírtam, de vannak olyan pontjai, amiket közösen találhatunk ki.” Ezen a bemutató foglalkozáson is így teszünk, mivel a vállalkozó kedvű résztvevők lehetőséget kapnak egy drámaóra bizonyos részleteinek közös megtervezésére, kidolgozására. Igazi műhely leszünk, hiszen egyből ki is próbáljuk élesben, valódi kisiskolás csoport részvételével, hogy mire jutottunk. A délutánt a történtek alapos megbeszélésével zárjuk majd.
Lukács Gabriella színész-drámatanár: „1996 óta foglalkozom drámával. 7 év alternatív színházi munka után 4 évig a Kerekasztalnál dolgoztam, jó néhány évet tanítottam művészeti iskolában, vezettem színjátszó csoportot, és voltam 12 évfolyamos iskola egyetlen drámatanára. Jelenleg szabadúszóként tevékenykedem.”
(résztvevők: 15 fő résztvevő)
 
15.50-18.20         Színpadi jelenlét – belső intenzitás
a TELESZTERION MŰHELY tréningje KOMÁROMI SÁNDOR (Pápa) művészeti vezető, drámatanár irányításával
Igyekszünk gyermek- és diákszínjátszással foglalkozó emberek számára hasznos tevékenységet kínálni, ezért a foglalkozás két részből áll. Az elsőben saját élményű munka zajlik majd, ahol néhány mozgásos gyakorlat segítségével jutunk el a testi jelenlét és a színészi munka fizikai tényezőinek lebontásáig. A második rész vidám gyakorlatok "börzéje", ahol a játékos forma mellett a Teleszterion Színházi Műhely által használt formanyelvi sajátosságok mögé is bepillantást nyerhetünk.
Kérjük a jelentkezőket, hogy a saját élményű foglalkozásra kényelmes, "koszolható" öltözéket, illetve puha talpú, a talp gördülését nem akadályozó lábbelit (ne csúszós zoknit!) hozzanak magukkal.
Résztvevők: Herczeg Diána és Benkó Zsófia Anna drámatanárok, Tegyi Kornél és Bércy Maja színjátszók
A Teleszterion Színházi Műhely 2003 óta készít előadásokat, 2011 óta Pápán élünk és tevékenykedünk. Eleinte főként regényadaptációkkal foglalkoztunk. 2007-ben kezdtük el gyermek- és ifjúsági színházi tevékenységünket. Művészeti iskolás háttérrel mintegy 170 gyereket "képzünk", ifjúsági színházi előadásainkhoz közülük verbuválunk tagokat. Ezekben a munkákban főként a kortárs ifjúsági irodalom megimerése, megismertetése a célunk. Diákjainkkal együtt rengeteg, az ajkai és pápai művészeti csoportok és civil szervezetek hálózatát építő, a közösséget összekovácsoló projektet indítunk munkánk folyamatosságának fenntartása érdekében.
(résztvevők: 25 fő+nézők)
 
18.20-20.00         A Magyar Drámapedagógiai Társaság tisztújító közgyűlése
Tervezett napirendi pontok:
1.) éves beszámoló és 2015. évi munkaterv; 2.) tisztújítás; 3.) aktuális ügyek
 
18.30-19.30         Rekator
saját élményű foglalkozás SÁROSI GÁBOR, színész, rendező, drámajáték-vezető, filmesztéta (Kecskemét) vezetésével
Ezen a rövid foglalkozáson néhány igen jól működő, energiákat megmozgató, felszabadító játékkal ismerkedhetünk meg, melyek jó eszközök lehetnek a test és a szellem színészi készségeinek csiszolásához, bővítéséhez. A játéksorozat lehetőséget ad, egyéni és közösségi energiák feldolgozásához is.
Sárosi Gábor: „A színház világába születtem, már fiatal koromtól kezdve próbákra jártam, és kisdiákként kezdtem koptatni a deszkákat. Érettségi után a Kecskeméti Katona József Színházban játszottam, majd Budapestre mentem és az RTL Klub sorozatában szerepeltem egy egész éven át.
Ezután ismét visszatértem a színházhoz, megszereztem színészi képesítésemet, majd Szegeden lediplomáztam filmelméletből. Jelenleg Kecskeméten élek és színházi neveléssel, drámapedagógiával, rendezéssel foglalkozom.”
(résztvevők: 20 fő+nézők)
  
20.00-21.00         Sötét energia és más semmiségek – zenés élet-haláljáték (meta)fizikával nyakon öntve
a VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM Papcsicsergők Társulatának kreatív zenei, fizikai osztályterem-színházi előadása
A több szálon futó családtörténetek a hozzájuk kapcsolódó dalokkal és a fizika világából saját magunkra vonatkoztatott személyes monológokkal rajzolják meg azt a mátrixot, melyben emberi kapcsolataink szinte jóvátehetetlen sérüléseket szenvednek. Az ajtó mögötti láthatatlan csodadoktor azonban mindenkit megváltoztat, így a végén bátran mondhatjuk, hogy „az erő velünk van”. Az ifjúság és a szabadság ereje…
Szerző: Papcsicsergők Társulat
Rendező: Papp Gábor és a Társulat
Szereplők: Bardi Niki, Bocskai Virág, Dávid Bernadett, Darázsi Péter, Endrédi János, Klapka Liza, Kovács Kata Milla, Kopácsi Attila, Szabados Adél, Szalai Júlia, Urbán-Szabó Fanni, Vogel Dorottya
Dalszöveg: Klapka Liza, Vogel Dorottya, Dávid Bernadett, Darázsi Péter, Kovács Kata Milla
Zene: Bocskai Virág, Dávid Bernadett, Endrédi János, Klapka Liza
Fizikusmonológok és technika: Szalai Júlia
Vendégdal: Kex – A család
 (nézők: 40 fő)
 
21.10-22.35         Zakkant
a RÉV SZÍNHÁZI NEVELÉSI TÁRSULAT (Győr) előadása
"Pirkadat előtti sápadt ég… Egy férfi nyeregben, veri az ablakszárnyakat… És a neveinket kiáltozza… Emlékszem már, az a férfi ébresztett minket. Hívattak minket!"
De hova és miért? Ki ez a két fickó, akik azt sem tudják, hogy mi a saját nevük? Miért ennyire fontosak ők? Mit tehetnek annak érdekében, hogy mihamarabb kiderüljön számukra az igazság?
Zakkant című színházi előadásunk a barátság, árulás, manipuláció, lelkiismeret-furdalás, a hatalom kiszolgálása, kiszolgáltatottság, segítő szándék és a legrosszabb végkifejlet motívumaira épül. Színházi előadásunk ezek mentén kalauzolja a nézőket William Shakespeare Hamletjének világába. Az eredeti mű mellett Tom Stoppard Rosencrantz és Guildenstern halott című drámája is előadásunk alapjául szolgál.
 
Rosencrantz – Nagy Zsolt
Guildenstern – Balla Richárd
Színész – Szántó Dániel
Színésznő – Bálint Bernadett
Színészkirály – Varju Nándor
 
Rendező: Korányi Bálint
 
RÉV Színházi és Nevelési Társulat:
A 2006-ban alakult Győri RÉV TIE (theater in education) Társulat 2009-ben újragondolta magát és működését, és átalakult társulattal vetette bele magát a drámaórák, színházi és színházi nevelési előadások létrehozásába,
 immár RÉV Színházi és Nevelési Társulat néven.
Elsődleges célkitűzésünk, hogy olyan iskolákba, olyan diákoknak vigyük el a színház semmivel össze nem hasonlítható hangulatát – akár tantermi körülmények közé –, akik alig, vagy egyáltalán nem találkoznak színházzal szociális vagy földrajzi helyzetük miatt.
Színész-drámatanáraink többéves szakmai tapasztalattal rendelkeznek mind a színházi, mind a drámás munkát tekintve. Közösségteremtő munkájuk során, évről évre több száz diákkal dolgoznak együtt – legyen szó színházi nevelésről, színjátszásról, akár más szabadidős programról, táborokról.
(nézők: 70 fő)
 
A rendezvényen a Tintakő Könyvesbolt által forgalmazott drámajáték-gyűjtemények, színdarabok, drámapedagógia oktatási segédanyagok és a művészeti nevelést előtérbe helyező kiadványok mellett a kortárs gyermekirodalom legjobb, válogatott kötetei, erdélyi magyar kiadók pedagógiai, kortárs felnőtt- és gyermekirodalmi kiadványai, valamint a Drámapedagógiai Magazin számai is megvásárolhatók.
 
Támogató:
Nemzeti Kulturális Alap Közművelődés és Népművészet Kollégiuma
 
 
A programváltozás jogát fenntartjuk!
Az esetleges változtatásokat a szervezők honlapján tesszük közzé.
(www.drama.hu, www.marczi.hu)
 
A rendezvény időpontja: 2014. november 14-15.
helyszíne: Budapest II. kerület, Marczibányi tér 5/A 
SzerkesztőSzínház-Dráma-Nevelés (22)
Ehhez a bejegyzéshez nincs csatolmány hozzáadva.