Egyesületünk novemberi közgyűlése úgy döntött, hogy a 2017. évi munkaterv elkészítésének és elfogadásának menetrendje a következő lesz:
1. az elnökségnek közzéteszi a munkaterv-vázlatát, amit
2. a tagság véleményezhet,
3. ezt követően az elnökség 2017. január 14-i ülésén hagyja jóvá a munkatervet.
Ennek érdekében kérjük tisztelt egyesületi tagjainkat, hogy véleményüket legkésőbb január 13-ig szíveskedjenek megküldeni a drama@drama.hu címre.
MUNKATERV-VÁZLAT
(a Magyar Drámapedagógiai Társaságra 2017-ben váró feladatok)
Munkatervezetünket az aktuálisan rendelkezésre álló információink birtokában írjuk: lehet, hogy holnap már más lesz a helyzet. Például esetleg kiírnak egy pályázatot, ami a területünkhöz tartozik, és akkor el kell mozdulnunk a most éppen nem tervezett irányokba is. (Anyagilag kiszolgáltatottak vagyunk: általában a nincsből élünk, és ha éppen van valami, akkor nem csinálhatunk úgy, mintha az nem lenne. De a létigékről és vidékükről ennyit…)
1. Nincs ügyvivőnk, nincs működési támogatásunk. Napi szinten küzdünk azzal, hogy ki kell találnunk, miként működhet az egyesület a továbbiakban. Úgy gondoljuk, hogy ezt a küzdelmet meg kell vívnunk a jelen naptári évben is.
2. A további egyesületi működési rendre vonatkozó javaslatok elkészítése az elnökség több cikluson át terhelődő feladata (talán majd most sikerül ez ügyben lépéseket tenni).
3. A hagyományos drámapedagógiai (nagy)rendezvények megszervezése: Színházi lecke, SZDN, DRÁMA VAN tavasszal és nyáron.
4. A hagyományos gyermekszínjátszó (nagy)rendezvények megszervezése: a WSO teljes vertikuma. Ennek része az anyagi feltételek állami pályázati rendszeren kívüli javítása.
5. Az akkreditált képzések indítása (mindazoké, melyekhez alapítási vagy indítási engedéllyel rendelkezünk).
6. Új képzés akkreditálása: van belső döntésünk az ügyben, hogy próbálkoznánk egy rendezői alapképzés alapításával. Az aktuális helyzetben talán leginkább a kétmodulos 60+60 órás képzésre lenne szükség. (Felvetődtek ennek konkrét vidéki, illetve határon túli indítási lehetőségei is!)
7. A pályázati támogatások függvényében további módszertani rendezvények szervezése a gyermekszínjátszás, a drámapedagógia, és nagyobb rendezvényeinkhez kötődően a színházi nevelés területén is.
8. A DPM online változatának létrehozása és működtetése. (Ennek anyagi feltételeit meg kell teremtenünk: az online kiadás csak a papírköltséggel lesz kevesebb, mint az eddigi kiadások.) Ez a terület szorosan összefügg a 11-12. ponttal. Könnyen lehet, hogy már másképp kellene nevezni, nem folyóiratnak kéne hívni, lehetne más profilja: például közösségi drámás tudástár, továbbá gyermek- és diákszínjátszó tudástár…
9. A honlap átalakítása: hogy segítse, de legalább adjon teret az (egyesületi) szakmai közélet megteremtéséhez.
10. A nemzetközi kapcsolataink további ápolása: fontos hely vagyunk a dráma európai térképén, és ezt őriznünk is kell(nem zárható ki, hogy főként a közép-kelet-európai kétoldalú cserék mindenkinek kölcsönösen hasznosak lehetnek).
11. A tagságot megszólítani, és nem csak azért, hogy fizessék be a tagdíjukat (ezért is), de azért is, mert jó lenne, ha információt kapna egyesületünk tagsága, ha véleményt formálhatna, meg azért is, mert igazából rendezvényeken kívüli formákban talán senki nem szólította meg őket. Tagsággyűjtő kampány.
12. A (9. pontban) már említett (intenzív) belső, egyesületi szakmai közélet beindítása.