A Marczibányi Téri Művelődési Központban jelenleg érvényben lévő szabályok: zárt közösségi terekben (pl. színházterem, kamaraterem, tantermek) a maszkhasználat kötelező. A rendelkezés egyelőre nem terjed ki a kertre, a folyosókra, a büfé előtti területre és az irodákra.
(Frissítve 11.18-án 6.20-kor.)
Felhívjuk az érdeklődők figyelmét, hogy a regisztráció a részvételi díj befizetésével válik érvényessé. Ez a létszámkorlátos programoknál érdekes leginkább…
Telt ház – nem lehet már regisztrálni Körömi Gábor és Szabó Zsófi, Kaposi László és Szalai Ádám foglalkozására, valamint az Anyegin és a Mutter meg a dzsinnek c. előadásokra.
ÚJRATERVEZÉS, KETTŐS HASZNOSÍTÁS: DRÁMA ÉS SZÍNHÁZ
2021. november 18-19-20.
Regisztráció: ide kattintva vagy a következő cím bemásolásával: https://forms.gle/4rePrywYDUvMXxDg8
2021. november 18-19-20-án huszonkilencedik alkalommal kerül megrendezésre a Magyar Drámapedagógiai Társaság szakmai hétvégéje a Marczibányi Téri Művelődési Központtal együttműködésben. Szokás szerint rangos szakmai programmal várjuk majd egyesületi tagjainkat és mindazokat, akik még nem tagjai a Magyar Drámapedagógiai Társaságnak, de érdeklődnek a gyermekszínjátszás, a drámapedagógia és a színházi nevelés iránt. A rendezvény vendégei tréningeken, bemutató órákon, saját élményű foglalkozásokon és színházi (nevelési) előadásokon vehetnek részt.
Helyszín: Budapest, II. kerület, Marczibányi tér 5/A
A foglalkozások többnyire létszámkorlátosak, ezért a rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött. A leírásoknál jelöltük, hogy mely programoknál van résztvevői, illetve nézői létszámkorlát. Az online regisztrációban csak magára a programra lehet regisztrálni; hogy a programon belül ki lesz résztvevő és ki lesz néző, a program napján, reggel, a személyes megjelenéskor dönthető el – a létszámkorlát figyelembevételével. Ez ügyben is számítunk vendégeink rugalmas hozzállására.
A REGISZTRÁCIÓ MENETE:
A sikeres (és rövid idő alatt lebonyolítható) regisztráció érdekében a következőket javasoljuk:
– Tekintse meg a részletes programot, válasszon a párhuzamosan futó foglalkozások közül.
– Töltse ki a regisztrációs űrlapot.
– Ha megválaszolt minden kérdést, kiválasztotta a programokat, kattintson a „küldés” vagy „submit” gombra.
– Ne felejtse el a részvételi díjat átutalni, mert a regisztráció csak a befizetéssel együtt érvényes.
FIGYELEM: a regisztráció a részvételi díj befizetésével válik érvényessé!!!
Aki regisztrált és befizette a részvételi díjat, a rendezvény napján az aulában elhelyezett regisztrációs pultnál átveheti a belépőt.
RÉSZVÉTELI DÍJ:
Péntek: (tagoknak) 1.500 Ft, (nem tagoknak) 2.000 Ft
Szombat: (tagoknak) 2.500 Ft, (nem tagoknak) 3.500 Ft
Bérlet: (tagoknak) 3.750 Ft, (nem tagoknak) 5.000 Ft
A részvételi díjat kérjük előre átutalni.
Bankszámlaszám: Magyar Drámapedagógiai Társaság, OTP 11701004-20065946, azonosításként kérjük, tüntesse fel az „SZDN” rövidítést, a jelentkező nevét és a dátumot vagy dátumokat!
A befizetés határideje: november 17. (szerda)
A rendezvényt az éppen aktuális járványügyi szabályok szerint fogjuk megtartani. A járványhelyzettel kapcsolatos rendelkezések változása esetén az eseményt meghirdető Magyar Drámapedagógiai Társaság a változtatás jogát fenntartja.
A rendezvényről fotók készülnek, amiket online és offline felületeinken használunk. A regisztrációval a résztvevők hozzájárulnak a felvételek közzétételéhez.
Szeretettel várjuk!
November 18. csütörtök, 18 órától – ‘NULLADIK NAP’
AZ MTA Pedagógiai Tudományos Bizottsága Drámapedagógiai Albizottságának online nyílt ülése
Napirenden: az albizottság éves beszámolója, a 2022. évi program tervezése
Előadók: Trencsényi László, Eck Júlia, az albizottság választott vezetői
(A részvétel a nulladik napi programon ingyenes. A november 18-i online programra regisztrálóknak a rendezvény napján küldjük ki az internetes elérhetőséget.)
November 19. péntek
15.30 – 17.15
A TO BE PROGRAM címkével ellátott programelemek a Nyitott Kör társszervezésében, az Európai Unió Erasmus+ Programjának támogatásával, a To Be projekt keretében valósulnak meg. (Ezek mindegyikére, a többi programelemhez hasonlóan, külön-külön lehet regisztrálni.)
TO BE PROGRAM – BARTEK TÖRTÉNETE (BARTEK’S STORY)
MAŁGORZATA WINIAREK-KOŁUCKA 2006 óta foglalkozik drámapedagógiával, pszichológus és pedagógus.
NIKOLETT GÁBRI 2017-ig Magyarországon, 2018 óta főként Varsóban tevékenykedő színész, drámatréner
(tréning)
(STOP KLATKA, Varsó, Lengyelország)
A résztvevők egy műhelymunkán vehetnek részt, amelyben megosztjuk, hogy hogyan dolgoztunk 1-3. osztályos diákokkal a To Be projektben. Bábok segítségével bemutatunk egy történetet és kipróbáljuk a hozzá kapcsolódó drámafoglalkozást. A kortársak közötti konfliktusok kapcsán hoztuk létre a történetet, ezen belül is a gyerekek különböző igényeiről szeretnénk közösen gondolkodni a résztvevőkkel.
A műhelymunka angol nyelven zajlik, magyar tolmácsolással.
Résztvevők létszáma: max. 25 fő
Nézők létszáma: nincs szakmai korlát
IGAZOLJ VISSZA!
Herczeg Adrienn színművész, a Pécsi Művészeti Gimnázium tanára
(bemutató foglalkozás)
Mik a valós visszajelzések lehetőségei, a diákok által hozott jelenetek színházi minősége, művészi értéke, valamint a színészi jelenlét kapcsán. Instruálás és beépítés – az összehangolt kommunikáció keresése a jelenetek hiányosságainak kiküszöbölésére.
Néma, egyszavas, egymondatos jelenetek készítése.
Mert kell a visszaigazolás – tanárnak, diáknak egyaránt!
Közreműködnek: a Vörösmarty Mihály Gimnázium 12. évfolyamos drámatagozatos diákjai
Nézők száma: nincs szakmai korlát
SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE A VIZUÁLIS NEVELÉS ESZKÖZEIVEL
L. Ritók Nóra pedagógus, az Igazgyöngy Alapítvány alapítója és szakmai vezetője
(előadás)
Az Igazgyöngy Alapítvány és AMI módszertanában feladatrendszereket fejlesztenek három pedagógiai cél együttes teljesülése érdekében. Ezek a (1) vizuális kommunikáció fejlesztése, a (2) hátránykompenzálás (finommotorika, megfigyelőképesség, vizuális memória, logikai gondolkodás, más tantárgyak ismeretanyagának vizualizálásával a bevésés segítése stb.), és a (3) szociális kompetenciák (személyes és társas) fejlesztése.
Hogyan lehet ezeket a feladatokat felépíteni? Hogyan reagálnak a változó világ kihívásaira ezek a megközelítések?
Nézők létszáma: nincs szakmai korlát
17.30 – 19.15
TO BE PROGRAM – A LEVÉL (THE LETTER)
(tréning)
EVA DITTINGEROVÁ
A brno-i Masaryk Egyetem esztétika szakán és a prágai DAMU kreatív pedagógia képzésén végzett. Tanárként és facilitátorként dolgozik a formális és a nonformális oktatásban egyaránt, többek között egyetemi tanárképzésben, nemzetközi projektekben és színjátszó fesztiválok keretében, valamint brno-i művészeti iskolákkal és a szociálpedagógiai tanszékkel működik együtt
KATJA ROPRET PERNE
Szociológia és cseh nyelv szakot végzett Ljubljanában, Szlovéniában. Már ekkor is a társadalmi problémák színházon keresztüli feldolgozása érdekelte – projektek, drámapedagógiai és fórumszínházi események keretében. Az utóbbi 6 évben a brnoi Lužánky-nál dolgozott, ahol színjátszó jellegű tevékenységet vezetett különböző hátterű és korú csoportoknak, illetve osztályoknak szóló drámapedagógiai foglalkozásokért volt felelős.
(Lužánky Leisure Time Activity Centre, Brno, Csehország)
Belépünk egy iskolai tanári szobájába, és végigkövetjük egy levél történetét, amely az iskola igazgatójához érkezett, az egyik tanárral kapcsolatban. A levelet közvetlenül a résztvevők fogalmazzák meg, és ennek kapcsán helyzeteken keresztül vizsgáljuk meg közösen az iskolai klímát és kommunikációt.
A műhelymunka angol nyelven zajlik, magyar tolmácsolással.
Résztvevők létszáma: max. 25 fő
Nézők létszáma: nincs szakmai korlát
A HIBA A RENDSZER RÉSZE
Molnár Levente, Momentán Társulat egyik alapító tagja
Ha valamilyen hibát ejtünk akár már ismert, akár éppen most tanult dologban, rögtön elönt minket a szégyenérzet, keressük a rajtunk kívül álló okokat, vagy egyszerűen csak megpróbáljuk leplezni, hogy hibáztunk.
De mi lenne akkor, ha a hibát mint a tanulási folyamatok és az élet részének tekintenénk? Ha valahogy át tudnánk állítani az agyunkat, hogy a hibára úgy tekintsünk, mint ami a felfedezés és a fejlődés lehetőségét rejti magában? Mi lenne, ha elfogadnánk, hogy a hiba a rendszer része?
Résztvevők száma: 30 fő
Nézők száma: nincs szakmai korlát
IMPROVIZÁCIÓTÓL JELENETIG – telt ház, a foglalkozásra már nem lehet regisztrálni!
Szalai Ádám, a Vörösmarty Mihály Gimnázium tanára, a Kerekasztal Színház színész-drámatanára
(bemutató foglalkozás)
Hogyan jutunk el egy improvizációból jelenet készítésig?
Milyen az az út, mely a gyakorlatoktól elvezet(het) az előadásig?
Előadásépítés a semmiből a Vörösmarty Mihály Gimnázium 11. d. osztályosaival.
A játékok nyitottak, a közönség is beállhat.
Résztvevők száma: 20 fő
Nézők száma: nincs szakmai korlát
19.30 – 21.00
ZENEI ELEMEK DRAMATIZÁLÁSA ÉS A SZÍNHÁZI ZENÉSZ SZAKMAI FOGÁSAI
Pap Gábor a Vörösmarty Mihály Gimnázium kreatív ének-zene tanára
Ezúttal azoknak szeretnék kedvezni, akik színjátékos munkájukban konkrét zenei elemek (ritmika, tempó, különféle dallamok) kreatív felhasználásával szeretnének foglalatoskodni.
Milyen módon használhatók fel, ütköztethetők különféle tempók egy konkrét dramaturgiai cél elérése érdekében? Hogyan lehet elérni azt, hogy egy „süket” térben templomi akusztikájúnak tűnjön egy adott dallam? Milyen hatást kelt egy végtelenségi halkított zenei finálé a nézőben? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre próbálok, kreatív „válaszokat” adni, nyilván nem általános érvényű, de már bevált eszközöket felmutatni az érdeklődőknek. Egy ppt segítségével arra is kísérletet teszek, hogy a sorra vett elemeket, fogásokat összefoglaljam és rendszerbe állítsam.
Nem utolsó sorban reklámozni szeretném a jövő év elején, a Selinunte Kiadó gondozásában megjelenő A dramatikus zene felfedezése című kötetet, melynek megrendelése az SZDN idejére lehetővé válik.
A záró prezentációban közreműködik: Szűcs Mónika, a Selinunte Kiadó szerkesztője.
Ezúttal sem jelent hátrányt a hangkeltés, az éneklés szeretete, de passzív érdeklődőket is szívesen várunk a foglalkozásra.
Résztvevők száma: 20 fő
Nézők száma: nincs szakmai korlát
CSERE
a Paralel Alkotócsoport tantermi előadása
Egy elképzelt európai állam iskolájának csereprogramján járunk, ahol a résztvevők az ország különleges berendezkedéséből fakadóan egy nagy döntés előtt állnak; meg kell határozniuk, mennyire szeretnének a továbbiakban társadalmi aktivitással, és mennyire a saját életükkel foglalkozni.
Foglalkozásvezetők: Fodor Fanni, Hollósy Réka, Villant Bálint (az SZFE-n végzett drámainstruktorok)
Alkotók: Farkas Atilla, Török Tímea
Résztvevők száma: 30
Nézők száma: 20
MOZGÁSTÉR
Juhász Kata, táncos, koreográfus, tanár
kompozíciós workshop drámapedagógusoknak
A foglalkozás során egy olyan táncos játékban vesznek részt a közreműködők, amelyben a fizikalitáson, az „együttmozgáson” keresztül a közösségben való mozgás/tánc erejének élményét tapasztalják meg. Tudatosul bennük, hogy mind elengedhetetlen, egyedi karakterei egy koreográfiának, de eközben csak együtt képesek működtetni azt.
Műhelymunkánk fő célja az együttműködés, a fizikalitás szintjén való személyes és kölcsönös felelősségvállalás megélése, az együttmozgás során a kollektív döntéshozás megtapasztalása.
Szemessy Kinga táncos-tánckutató-részvételi táncelőadásokkal foglalkozó doktorandusz, Eyassu-Vincze Barbara táncos és Farkas Gergő táncos-koreográfus is részt vesznek a közös munkában.
A workshopon való részvételhez táncos előképzettség nem szükséges. A foglalkozásra tréningruha javasolt.
Résztvevők száma: 20 fő
21.30 – 22.30
ANYEGIN.HU – telt ház, az előadásra már nem lehet regisztrálni!
a k2 Színház tantermi előadása
Az ANYEGIN.HU az online térben játszódik, a mai Magyarországon. Anyegin és Tatjana, illetve Lenszkij és Olga egy internetes társkeresőn ismerik meg egymást.
Milyen hatással van a felnőtté válásra az online térben való létezés? Mi a valóság egy a napjai nagy részét az interneten töltő kamasz számára? Az internet romantikája a legjobb unaloműző. Nélküle nem tudunk élni. De hogyan éljünk vele? És miképp kerüljük el, hogy mi is felesleges, elkésett emberek legyünk, mint Anyegin?
Játsszák: Király Dániel, Gyöngy Zsuzsa, Bán Bálint
Rendező: Fábián Péter
November 20. szombat
9.30 – 11.00
TO BE PROGRAM – A JÓLLÉT TANTERV
Jozifek Zsófia, interkulturális szakértő, színházi nevelési szakember, a To Be projekt vezetője,
Meszlényi-Bodnár Zoltán, rendező, színházi nevelési szakember, színész-drámatanár, Nyitott Kör, Budapest
Szasza 6 éve végzett az egyetemen, azóta általános iskolában tanít, biológiát, és németet. Az utóbbi időben kevés a sikerélménye az iskolában, nem találja a helyét, ráadásul el is kellett költöznie, a dolgai dobozokban… A workshop során közösen fedezzük fel Szasza néhány olyan emlékét, amelyek a tanári pálya felé terelték őt, és megpróbáljuk feltárni motivációjának tényezőit, akadályait és a tanári jóllét lehetőségeit.
Résztvevők létszáma: max. 25 fő
Nézők létszáma: nincs szakmai korlát
ÓVODAI JÁTÉKFÜZÉR
Szebenyiné Barna T. Éva és Kunné Darók Anikó, a Jászberény Város Óvodai Intézménye Központi óvodájának pedagógusai
(workshop)
Közös játékra, gondolkodásra hívjuk a jelenlévőket, amely során továbbgondoljuk a játékok, gyakorlatok funkcióit. Utánajárunk, hogy kiváltható-e egy jelenet egy játékkal anélkül, hogy megakasztaná a történetet? Olyan játékgyűjteménnyel várjuk a résztvevőket, amelynek elemei dramatikus panelekként vagy szimbolikus cselekvésekként beépíthetőek egy-egy mese jeleneteinek eljátszásába.
Résztvevők száma: 24 fő
KÖZÖS JÁTÉKREPERTOÁR ÉS JÁTÉKKULTÚRA
(Hogyan alakíthatóak ki a csoportos játék feltételei?)
Sándor Ildikó néprajzkutató, egyetemi docens előadása
A Marczibányi Téri Művelődési Központban majd’ 15 éven át működő Varázslóiskolában a résztvevő-megfigyelés módszerével gyűjtött adatok, résztvevőkkel készült interjúk, fotók, tárgyi emlékek alapján bemutatom a közösség játékáról szerzett ismereteimet. Az esettanulmány tapasztalatai alapján mutatom be a kollektív együttjátszás két alapfeltételének, a játékrepertoár kialakításának és a csoport játékkultúrája formálásának folyamatát, fontosabb állomásait.
BÁB ÉS ABSZTRAKCIÓ – a foglalkozására már csak nézőként lehet regisztrálni!
Nagy Viktória Éva, az SZFE-n végzett bábszínész, a HeppTrupp alapítója
(workshop)
Milyen asszociációkat indít bennünk egy mozdulatlan tárgy, és mit fejezhet ki, ha megmozdul? Mit mondhatunk egy bábbal vagy tárggyal szavak nélkül?
Milyen gondolatokat, érzéseket indít el bennünk a mozgatott tárgy mozgatóként, nézőként? Mi a kapcsolat báb és mozgató között? Miért keltünk életre egy tárgyat?
Gyakorlatban keresünk válaszokat ezekre a kérdésekre.
Aktív résztvevők száma: max. 12 fő
Nézők száma: max. 20 fő
11.15 – 12.45
TO BE PROGRAM – A SZÍNHÁZI NEVELÉS ÉS A DRÁMA LEHETSÉGES SZEREPE AZ ISKOLAI JÓLLÉT TÁMOGATÁSÁBAN
(a To Be nemzetközi projekt és kutatás eredményeinek bemutatása, külföldi partnerek részvételével)
1. A To Be projekt rövid bemutatása, Jozifek Zsófia, Nyitott Kör (10 perc)
2. A tanári és iskolai jóllétre fókuszáló foglalkozások csehországi tapasztalatai, eredményei, tanulságai, Eva Dittingerová (angolul, magyar fordítással) & Katja Ropret Perne, Luzanky (Brno) (15 perc) – kérdések és válaszok (5 perc)
3. A tanári és iskolai jóllétre fókuszáló foglalkozások lengyelországi tapasztalatai, eredményei, tanulságai, Malgorzata Winiarek-Kolucka, STOP KLATKA (Varsó) (15 perc) – kérdések és válaszok (5 perc)
4. A tanári és iskolai jóllétre fókuszáló foglalkozások angliai tapasztalatai, eredményei, tanulságai, Ben Ballin/Richard Holmes, Big Brum (Birmingham) (15 perc), ONLINE, vetítéssel – kérdések és válaszok (5 perc)
5. A tanári és iskolai jóllétre fókuszáló foglalkozások magyarországi tapasztalatai, eredményei, tanulságai, Lendvai Lilla, Nyitott Kör (Budapest) (15 perc) ONLINE, vetítéssel – kérdések és válaszok (5 perc)
SZAKÉRTŐI DRÁMA: ÓVODAI KÖNYVTÁR
Kunné Darók Anikó, Jászberény Város Óvodai Intézménye Központi óvodájának vezetője
(előadás)
Több sikeres óvodai szakértői játékkal a hátunk mögött szeretném bemutatni azt a projektünket, amely jó ideje meghatározza napjainkat. Képes aktivizálni 230 gyermeket úgy, hogy a munka dandárját iskolába készülő, óvodás gyermekek végzik el. Beszámolunk óvodai könyvtárunk létrejöttéről, alakulásáról, életéről, a váratlan szakmai meglepetések soráról.
Vár benneteket A hét titok csodálatos könyvtára.
Létszám: nincs szakmai korlát
HOGY LESZ HITELES?
Madák Zsuzsanna rendező, dramaturg, színész, színházi nevelési szakember
(tréning)
Színészekkel folytatott munkáim során mindig izgalmas kérdés volt, hogy hogyan játszik a színész, amikor szerepben lép interakcióba a résztvevőkkel. Hogyan maradjon hiteles a színész játéka, amikor pedagógiai szempontok miatt olyan eszközökhöz kell nyúlnia, melyektől első blikkre úgy érezhetjük, hogy elveszítjük karakter igazságát? Például hogyan késztessen a Capuletet játszó színész aktivitásra egy néma csoportot, miközben Capulet abban az időpillanatban senkinek a véleményére sem kíváncsi?
A tréningre várunk minden olyan drámatanárt, színészt, szakembert, aki szívesen gondolkodna erről a kérdésről – hiszem, hogy tudunk egymástól tanulni.
Résztvevők száma: 20 fő
Nézők száma: 20 fő
MOZGÁS ÉS BÁBMOZGATÁS – a foglalkozására már csak nézőként lehet regisztrálni!
Nagy Viktória Éva,
az SZFE-n végzett bábszínész, a HeppTrupp alapítója
(workshop)
A báb legerősebb kifejezőeszköze – önmaga jelentésén túl – a mozgás.
Minden apró mozdulatnak jelentése és jelentősége van, mivel személyiséget adnak a bábnak, meghatározzák karakterét, legyen az egy antropomorf figura vagy akár egy hétköznapi tárgy.
A báb gesztusainak felfedezésére hív a tréning – nézőként és mozgatóként egyaránt -, megtapasztalva a tárgy és mozgatója közötti erős kapcsolatot, emellett a mozgás mint kifejezőeszköz tudatos használatát helyezi fókuszba.
Aktív résztvevők: max. 12 fő
Nézők: max. 20 fő
12.45 – 13.15 Ebédszünet
13.15 – 14.45
#ÉNIS#ENGEMIS
A Hesteg Társulat tantermi előadása (a Keleti István Művészeti Szakgimnázium végzett hallgatói)
Több száz #metoo történetet olvashattunk és/vagy hallhattunk az elmúlt másfél évben. Ezek közül hatot mutatunk be, párhuzamos monológok formájában. A monológok ihletői az ügyben megszólalt szereplők, a fantáziánk és mi magunk vagyunk.
Kimondhatjuk-e egyértelműen valakiről, hogy bűnös? Van-e, és mi a különbség bántalmazás, erőszak, zaklatás között? Számít-e, hogy amúgy nagy tiszteletben álló személy áll a dolgok mögött? Döntsd el te!
Játsszák: Fehértói Noémi, Nagy Zita Mária, Németh Viktória, Tárkányi Flóra, Varga Dóra, Vékony Brigitta, Keserű Imre
Rendező: Keserű Imre
Résztvevők száma: 40 fő
HOL ITT AZ IGAZSÁG? AVAGY KETTŐS MÉRCE?
Dolmány Mária, drámatanár
(drámaóra felsősöknek)
Hogyan éli meg az egyén a gyerek-felnőtt határátlépés okozta elvárások ellentmondásosságát?
(Fogadjak szót mint gyerek, de döntsek felelősen mint felnőtt!
Nem mehetek buliba, mert sokáig tart és nem lesznek ott a szülők, de persze egyedül menjek edzésre, sőt vegyek magamnak füzetet, ha betelt!
Legyek őszinte, de mit képzelek, hogyan szólhatnék bele ilyen dolgokba!)
Résztvevők száma: 25 fő
Nézők száma: 25 fő
DRÁMA ÉS SZÍNHÁZ 5-6. ÉS 7-8. OSZTÁLYBAN, VALAMINT A KÖZÉPISKOLÁBAN
A megújult tantárgyhoz elkészült, illetve készülőben lévő drámás segédanyagok bemutatója
A bemutató résztvevői: Bujtor Anna, Eck Júlia, Golden Dániel, Kaposi József, Keresztúri József, Kiss Gabriella, Körömi Gábor, Szabó Zsófia
NEM KONVENCIONÁLIS KONVENCIÓK
Kaposi László, drámatanár – telt ház, a foglalkozásra már nem lehet regisztrálni!
1995-től van egy alapkészletünk a tanítási drámában, színházi nevelési programokban használt, eljárás szinten kidolgozott munkaformákból, vagyis a konvenciókból. Ezekből válogat, aki dolgozik. De bárki kitalálhat újakat is.
Nos, itt egy újabb csomag. Származási hely: a saját és mások gyakorlatától indul és képzéseken át a szakirodalomig terjed.
Terjednek már a gyakorlatban is ezek a konvenciók – ezt szorgalmazom is, de csak óvatosan: figyelve és rögzítve az alkalmazási tapasztalatokat (amikor lehetőségem adódik rá), és finomítva a változatokat.
Ismerkedjünk mi is ezekkel!
Résztvevők száma: 30 fő
15.00 – 16.30
BALHÉ HANGLIÁBAN – avagy hogyan mentsük meg a HANGOL KIRÁLYNŐT?
Kuszmann Nóra tanító, drámapedagógus
(alsós drámaóra)
Résztvevők a Mindszenty József Római Katolikus Német Nemzetiségi Általános Iskola 2. b osztályos tanulói
Rendhagyó énekóra, együttműködés és közösségépítés a harmónia megtalálása érdekében. Tudunk-e lemondani önös érdekeinkről egy közös célért?
Nézők száma: 30 fő
MI TÖRTÉNT MINÁLUNK FARSANGKOR?
Körömi Gábor és Szabó Zsófia, – telt ház, a foglalkozásra már nem lehet regisztrálni!
a csepeli SZÍN-PAD-KÉP Tagintézmény drámapedagógusai
(felsős drámaóra)
Bemutató foglalkozás a Dráma és színház 5-6. osztályosoknak szóló tankönyvből. Ezen az órán egy farsangi játék drámás lehetőségeit járjuk körbe.
Résztvevők száma: 30 fő
DRÁMÁS KÖZÉPISKOLAI TANULMÁNYI VERSENYEK (OKTV ÉS ODTV) ÉS AZ ÉRETTSÉGI
A bizottságok és a felkészítő tanárok találkozója
A beszélgetés résztvevői Bujtor Anna, Eck Júlia, Knuth Barbara, Lőkös Ildikó, Csizmadia Tibor, Kaposi József, Kaposi László, Keresztúri József
CIRKUSZPEDAGÓGIA AKROBATIKUS JÁTÉKOKKAL
Simor Ágnes táncművész, előadó
(workshop)
A Simorág TánCirkusz 2010 óta kapcsolja össze előadásaiban és képzésein a színház, a tánc és a cirkusz formanyelvét.
Hogyan lehet a mese világán át megközelíteni a mozgást? Játékon keresztül tanítani az egyensúlyt, fejleszteni a koordinációt, súlyáthelyezést? A tervezett foglalkozáson mindezt a résztvevők saját maguk tapasztalhatják meg.
A foglalkozásra tréningruha javasolt, mezítláb leszünk!
Résztvevők száma: 15 fő
Nézők száma: 30 fő
16.45 – 18.15
A MUTER MEG A DZSINNEK – telt ház, az előadásra már nem lehet regisztrálni!
A Kollázs Kulturális Egyesület tantermi előadása
Játssza Boznánszky Anna, a KÁVA Kulturális Műhely színész-drámatanára
Az Elekes Dóra regénye alapján készült tantermi előadás egy kislány fantáziavilágán keresztül dolgozza fel anyja alkoholizmusát, elkerülve a tényszerű valóságot. Mivel a gyermek történetével haladunk, sokkal fontosabb az ő magárahagyottsága és az a képzeletbeli világ, amibe ő a hétköznapi problémáit átemeli. Így esik meg az is, hogy a mesében dzsinnek vannak, akik esténként elrabolják a mutert.
További alkotók: látvány: Csiszér Csilla Viola, dramaturg: Fodor Orsolya, rendező: Ecsedi Csenge Berta
FIGYELJ RÁM!
Gőbölös Gábor, néptáncpedagógus, tréner, – a foglalkozására már csak nézőként lehet regisztrálni!
a Sárvíz Alapfokú Művészeti Iskola igazgatóhelyettese
(készség- és képességfejlesztő eszközös játékok)
Nem ismerted? Máshogy játszottad? Megtanulnád? Frissítenéd? Újra értelmeznéd? A kommunikáció, az értő figyelem, az együttműködés és más területek fejlesztésére szolgáló eszközös játékok, gyakorlatok várják az érdeklődőket. (Laza, mozgásra alkalmas ruházatban érdemes jönni.)
Aktív résztvevők: 15-20 fő
A többiek nézők lehetnek.
A MAGYAR DRÁMAPEDAGÓGIAI TÁRSASÁG KÖZGYŰLÉSE
Az online térbe helyezett egyesületi élet elektronikus határozathozatalok formájában valósulhatott meg az utóbbi időkben. Reméljük, hogy most a járványhelyzet nem képez majd akadályt, hogy végre valós térben, személyesen is találkozzunk, és szót ejtsünk a közgyűlés két napirendi pontjáról:
1. Beszámoló a 2021-es évben végzettekről
2. A 2022-es munkaterv
Szeretettel várjuk egyesületünk tagjait!
Támogatók:
Nemzeti Kulturális Alap Közművelődés Kollégiuma
Emberi Erőforrás Támogatáskezelő (előadó-művészeti szervezetek többlettámogatása)