Címlap

Tisztújítás előtt

0 csatolmány
A Magyar Drámapedagógiai Társaság január 4-i tisztújító közgyűlése kapcsán az elnökség egységesen az alábbi jelöléseket teszi:

ELNÖKI TISZTSÉGRE JELÖLT
Körömi Gábor
Jelenleg a Csepeli Fasang Árpád Alapfokú Művészeti Iskola SZÍN-PAD-KÉP Tagintézményének vezetőjeként dolgozom, 2005 óta vagyok Csepelen. Emellett jelenleg oktatok a Károli Gáspár Református Egyetem és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem drámás képzésein. Drámapedagógusként részt veszek tehetséggondozó programokban, pedagógus továbbképzésekben, rendszeresen zsűrizek gyermek és diákszínjátszó találkozókon és versmondó versenyeken.
Az elmúlt években a társaság működésében az alábbi projekt-feladatokban vettem részt:

  • Gondolatkövető podcast
  • SZDN
  • Drámavan! (nyáron)
  • Gyermekszínjátszó Rendezői Fórumok
  • WSO Konferenciák
  • Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Találkozó és Fesztivál
  • Gyémánt oklevél / Gyémánt könyv
  • Mentorálás
  • Online szakmai műhelyek

Magyar-történelem szakon végeztem az ELTÉ-n, emellett színházelmélet-drámapedagógián a SZFE-n, művelődésszervező szakon Pécsett és közoktatási vezetőin a BME-n. Az ELTE PPKE Doktori Iskolájában 2019-ben abszolváltam, témám a gyermekszínjátszó csoport, mint pedagógiai műhely vizsgálata.
Rendszeresen írok a Drámapedagógiai Magazinba és más szakmai fórumokon is megjelentek publikációim, részt veszek az MTA Pedagógiai Bizottsága Drámapedagógiai Albizottságának munkájában, művészetpedagógiai konferenciákon, munkatársként részt vettem a Dráma és színház tankönyv megújításában is. 2021-ben kaptam Mezei Éva Díjat.
2014 óta vagyok a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnökségének tagja, 2019 óta alelnöke, Kaposi László és 2023 januárjától Ákli Krisztián elnöksége alatt. Az előző évtized megmutatta számomra, hogy egy nagy múlttal rendelkező társadalmi szervezet hogyan és milyen erőforrásokkal igyekszik az általa felvállalt értékeket és ügyeket képviselni és az ezekhez tartozó programokat megszervezni és lebonyolítani.
A Társaság 2025. január 4-i tisztújító közgyűlésén az elnöki pozíciót megpályázom. Teszem ezt elsősorban amiatt, mert felelősséget érzek egy nagy múltú társadalmi szervezet jövőjével kapcsolatban.

ELNÖKSÉGI TAGSÁGRA JELÖLTEK

Bethlenfalvy Ádám
Bethlenfalvy Ádám színházi nevelési szakember, drámatanár. 1998-2012 között a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ tagja, két évig a birminghami Big Brum TIE Co. színházi nevelési társulat drámatanára. PhD fokozatát a Birmingham City University-n, David Davis hallgatójaként szerezte. 2012-ben Cziboly Ádámmal közösen alapította az InSite Drama nonprofit szervezetet, amelynek jelenleg ügyvezetője. 2019 óta a Károli Gáspár Református Egyetem oktatója, jelenleg a drámapedagógiai szakirányú továbbképzés szakfelelőse, a dráma- és színházismeret osztatlan képzés órarendszerkesztője. Tanított számos iskolában, tanárképzésben és továbbképzésben, egyetemen és főiskolán, valamint több színjátszó csoportot vezetett már. Számos színházi és színházi nevelési előadás rendezője, színházi nevelési konzulense. A Dráma a tanteremben (https://openaccess.hu/node/15172) és a Living Through Extremes in Process Drama (https://openaccess.hu/node/16871) című könyvek szerzője.

Füsi Anna
Füsi Anna vagyok, végzettségemet tekintve szociológus, óvodapedagógus és dráma- és színházpedagógus.
Elkötelezett híve vagyok a drámapedagógiának, mindhárom szakdolgozatomat ebben a témában írtam. 2015 óta vagyok a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnökségi tagja. Jelenleg a Budapest I. Kerületi Toldy Ferenc Gimnázium drámapedagógusa és az MDPT tanfolyamainak szervezője.
Mióta elnökségi tag vagyok, szinte nincs olyan területe az MDPT-nek, ahol ne vettem volna részt valamilyen munkában. Mind közül a Színház-Dráma-Nevelés rendezvény szervezése és lebonyolítása a legkedvesebb számomra.
2010-ben érintett meg a drámapedagógia szele, ekkor végeztem el a Kaposi László által vezetett 120 órás drámapedagógiai tanfolyamot. A tanfolyam végén első dolgom volt, hogy beléptem az MDPT-be és egy váratlan, boldog fordulat volt az életemben, hogy bekerültem az elnökségbe.
Számomra nagyon fontos a Magyar Drámapedagógia Társaság és mindaz, amit képvisel. Bízom benne, hogy a jelenlegi változás új lendületet ad majd az MDPT-nek és a benne tevékenykedőknek. Szeretnék ennek az újrastrukturálódásnak a részese lenni

Ledőné Dolmány Mária
1993 óta vagyok tagja a társaságnak. 2001-től az MDPT Drámapedagógiai Tanácsának tagja lettem, majd elnökségi tag. 2010-ben alelnök, és ’11 februártól elnöke voltam, majd újabb négy évig alelnök.
Matematika-fizika-számítástechnika tanárként végeztem az ELTE-n, 2010-ben közoktatási vezető szakvizsgát tettem a BME-n.
Pályám első évében osztályfőnökként szembesültem azzal, hogy nincsenek módszereim a gyerekek személyiségfejlesztéshez és érzelmi, lelki neveléséhez. Így kerültem kapcsolatba a drámával, színjátszással.’95-ben szereztem az első drámás végzettségemet, majd 2002-ban az SZFE-n drámapedagógia-színházelmélet diplomát szereztem.  Férjem mellett csoportvezetői, alapozó tréneri, asszisztensi tevékenységgel segítettem a színjátszó csoportjaink munkáját. Tevékenységünk elismeréseként a XVIII. kerületi Önkormányzat 2002-ben létrehozott egy kerületi feladatokat ellátó drámapedagógusi státuszt, amit második fiam bölcsibe kerülésétől 2004-től 2019-ig vittem. Ez volt pályám legáldottabb időszaka. Minden nap új kihívás volt, rengeteget tanultam a gyerekektől is a drámás foglalkozásokon. Emellett saját szakjaimat is tanítottam, így szaktanárként is alkalmazhattam a drámás gondolkodást, ahogyen ezt teszem 2019 óta is.
Dolgoztam képzőként drámás tanfolyamokon, tréningeken határon innen és túl, két évig művészeti iskolát vezettem, személyiségfejlesztési és pályaorientációs tréningek során sokat jártam a Északkelet Magyarországi régió iskoláiba.
Az MDPT-ben többek között az SZDN, a WSO, a Dráma van rendezvények szervezésében dolgoztam, a NAT-hoz készülő anyagok munkacsoportjában vettem részt, pályázatokat vittem végig, zsűriztem. De leginkább az volt fontos számomra, hogy megismerhettem a kollégákat, hogy együtt tudtunk dolgozni, gondolkodni. Folyamatosan tanulhattam és a tapasztalataimat átadhattam, tehettem a hazai “dráma” ügyéért.

Kaposi József
Budapesten születtem, és tanulmányaimat is itt végeztem. 2009-ben szereztem neveléstudományi Phd fokozatot a Pécsi Tudományegyetemen, ahol 2015-ben habilitáltam is. 1980-tól, közel húsz éven keresztül középiskolai tanárként tevékenykedtem, majd 2000-óta tanítok a felsőoktatásban. Egyik alapítója és igazgatója voltam drámaoktatással foglalkozó Keleti István Művészeti Iskolának (KIMI). 1996-tól 2020-ig az Országos Közoktatási Intézet (OKI) illetve utódintézményében, az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben (OFI) dolgoztam tudományos munkatársként, majd 2010-2016 között főigazgatóként. 2003-tól tanítok a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudomány Karán, jelenleg a Vitéz János Tanárképző Központ (VJTK) munkatársaként.  Az ezredfordulót követően kezdtem el foglalkozni tankönyv-készítéssel, azóta számos a középiskolai történelemoktatáshoz kapcsolódó taneszköz, tankönyv, munkafüzet, feladatgyűjtemény fejlesztésében vettem részt. Pedagógiai témájú írásaim többsége a pedagógiai szaksajtóban (Új Pedagógiai Szemle) és a Válogatott tanulmányaim című kötetekben jelentek meg.
Jelenleg a VJTK egyetemi docenseként dolgozom, továbbá az Új Pedagógiai Szemle főszerkesztője vagyok illetve a Magyar Történelmi Társulat Tanári Tagozatának elnöke, valamint a Történelemtanítás online folyóirat főszerkesztő-helyetteseként tevékenykedem.

Pátkay Mónika
Pátkay Mónika vagyok, 31 éve tanítok Törökbálinton. Kezdetben a Zsolnai József által vezetett Törökbálinti Kísérleti Iskolában, melyet ma Bálint Márton Általános Iskola és Gimnáziumnak hívnak. Alsó tagozatos tanítóként a Zsolnai módszer keretein belül már a kezdetektől alkalmaztam a drámapedagógiai módszereket. Az ELTE tehetséggondozó és fejlesztő szakon 2002-ben szakvizsgáztam. 2010-ben kerültem szorosabb kapcsolatba a drámapedagógiával, amikor elkezdtem kidolgozni egy saját olvasástanítási módszert. Ebből írtam a Pannon Egyetem dráma-és színházpedagógia szakirányú továbbképzési szakán a szakdolgozatomat. A negyedik osztályomat kezdtem el idén ezzel a dramatikus hívómesék improvizációjával tanítani, melyet a 12 év alatt folyamatosan fejlesztettem a tapasztalataim és a tanulmányaim alapján. Rendezői és dráma pedagógusi munkámat a Drámapedagógiai tanfolyam, a Szakértői dráma tanfolyam, a Gyermek-és diákszínjátszó rendezői tanfolyam segítette.
A Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Találkozón két alkalommal vettem részt az osztályommal, mindkét alkalommal arany minősítést kaptunk.2019-ben csatlakoztam a MDPT elnökségéhez, azóta a WSO-n szervezőként és zsűritagként veszek részt. Családomban hat gyermekemből már három kirepült a családi fészekből, így egyre többet tudok az elnökség munkájában segíteni.  Az MDPT rendezvényein előadóként, szervezőként, háziasszonyként is számíthatott rám a társaság. Részt vettem online szakmai műhelymunkákban is.
Fontosnak tartom az általam ismert korosztály, a 6-10 éves gyerekek számára alkalmazható drámapedagógiai módszerek integrálási lehetőségeinek megismertetését a tanítókkal, erre kaptam lehetőséget 2018 óta az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán, ahol a szakirányú továbbképzéseken drámapedagógiát tanítok.
Amennyiben továbbra is szükség lesz a munkámra, szívesen segítem az egyesület munkáját az elnökségben vagy azon kívül is.

Pomlényi Attila
Pomlényi Attila vagyok, 2022 óta a Déryné program oktatási referenseként a KultUP program operatív és szervezési feladatai mellett a témanapok tartalmi és tematikai összeállításában is részt veszek. Mellette, a 2024-es tanév végéig a 17. kerületi Újlak Utcai Általános iskola anyanyelvi lektoraként tanítottam angolt (társalgás, célnyelvi civilizáció tárgyakat) felső tagozaton. Színjátszókört is működtettem az iskola relatív jól felszerelt színháztermében, ahol két bemutatónk, Roald Dahl, Brit író versei alapján angol nyelven kerültek színpadra.
Rendelkezem egy angol nyelvű Gazdálkodás és Management – Diplomácia szakirányú BSc diplomával (Nemzetközi Üzleti Főiskola, 2016), valamint egy Színész II. Drámajátékvezető OKJ-s oklevéllel (Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakgimnázium, OKJ, 2009). Előbbihez köthetően, 2015-2017 között a Nemzetközi Demokratikus Átalakulásért Intézet (ICDT) fejlesztési titkára voltam, ahol a gyakornoki program koordinálása mellett, a szervezet projekt fejlesztéseiben és nemzetközi kapcsolattartásban is szerepem volt.
2008- 2015-ig beavató színházi foglalkozásokat tartottam, elsősorban a Nemzeti és a Kolibri színházban. Ezen felül a Szabad Kurzus alapítvánnyal együttműködve a Trafóban, Karinthy és Gózon Gyula színházakban is. 2005-ben érettségiztem a New York-i International High School-ban. Ha jól emlékszem, 12 éves lehettem amikor elkezdtem színjátszózni. 2006 és 2014 között, a Kolibri, Bárka és Karinthy színházakban, a Manna Kulturális Egyesületnél, mint vendégszínész játszottam nagyrészt ifjúsági előadásokat. Jelenleg egy előadásom fut a Budapesti Filharmóniai társasággal.
A Magyar Drámapedagógiai Társasággal először a 120 órás képzés kapcsán találkoztam 2012 környékén, de a DPM is sokszor volt már segítségemre foglalkozások tervezésekor. Ahogyan a drámapedagógia maga – mondjuk úgy – nagyban hozzájárult ahhoz, aki ma vagyok. Ezért, illetve a jelölésért is, végtelenül hálás vagyok! Személyes kötődésem okán, nagyon szívesen támogatom a missziót a MDPT elnökségében.

Szalai Ádám
Szalai Ádám vagyok a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ színész-drámatanára és a Vörösmarty Mihály Gimnázium, drámatagozatának kreatív színházi gyakorlatok tanára. 2011-ben kezdtem színjátszó csoportvezetőként dolgozni Pécsen, az Escargo Hajója Színházi és Nevelési Szövetkezetnél. Rengeteg csoporttal és nyilván azon belül rengeteg diákkal dolgozhattam együtt, valamint játszhattam a társulat színházi nevelési előadásaiban. Tanulni és fejlődni szerettem volna és a kíváncsiságom is elegendő volt ahhoz, hogy tovább lépjek. Így hát nagy szerencsémre felvételiztem Budapestre drámainstruktor szakra.  2017-ben végeztem a Színház- és Filmművészeti Egyetemen első drámainstruktor (drámajátékos szakirány) osztályában. (Golden Dániel, Gáspár Máté osztály) 14 éve foglalkozom gyerekekkel és diákokkal. Ebben az időszakban, volt szerencsém minden korosztállyal együtt dolgozni, az óvodásoktól az egyetemistákig.
Munkáim során mindig is vonzottak azok a helyzetek, szituációk amikor valami újat kell építenünk. Nem építenem. Építenünk! Nem vagyok motivált, ha egyedül kell alkotnom, ha egyedül kell kitalálnom és megvalósítanom terveket. A közösségi alkotásban hiszek, és látom, hogy mekkora erőt ad a gyerekeknek, diákoknak és nekem is az, amikor egy csapatként, mindenkire számítva együtt közösen küzdve jutunk el, egy általunk kitűzött célhoz.
Voltam az Országos Diákszínjátszó Egyesület választmányában és ha jól számolom 6 éve próbálom a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnökségét segíteni. Szerintem sajnos inkább kevesebb sikerrel. Szeretném, ha többet tudnék belerakni a társaság ügyeibe.

SzerkesztőTisztújítás előtt
Ehhez a bejegyzéshez nincs csatolmány hozzáadva.