Címlap

SZÍNHÁZI LECKE – A mozgásos improvizációtól a szöveges improvizációig

1 csatolmány
módszertani nap a színházi alkotómunkáról többet tudni akaróknak
FIGYELEM, a nap második előadásához tartozó Tárgyjáték c. prezentációs anyag csatolva – letölthető. Köszönjük Markó Róbertnek!
2016. február 13., szombat 9.30
TÁMOP 3.2.3-08/2-0002 projektfenntartás keretében
a Marczibányi Téri Művelődési Központ és a Magyar Drámapedagógiai Társaság közös rendezvénye (www.marczi.hu; www.drama.hu)
Helyszín: Marczibányi Téri Művelődési Központ (1022 Budapest, Marczibányi tér 5/A)
A módszertani napot ajánljuk gyerek- és diákszínjátszó csoportvezetőknek, -rendezőknek, drámatanároknak, színházi neveléssel foglalkozóknak, független színházi műhelyek munkatársainak, színház- és drámaszakos hallgatóknak, művészeti iskolák tanárainak, színi stúdiók tanulóinak, közművelődési szakembereknek, szakmabeli és szakmán kívüli érdeklődőknek

(A folytatás a címre vagy a TOVÁBB feliratra kattintva olvasható.) 

A rendezvény ideje alatt a Tintakő művészetpedagógiai könyvesbolt könyvei, módszertani anyagai megvásárolhatók.
Előadók:
BLASKÓ BORBÁLA koreográfus, táncművész, táncpedagógus
KÁRPÁTI PÉTER író, rendező
MARKÓ RÓBERT író, dramaturg, bábrendező
URAY PÉTER rendező, koreográfus, a Kaposvári Egyetem művésztanára
Moderátor:
KAPOSI LÁSZLÓ rendező, drámatanár
 
9.30-tól Érkezés, regisztráció
10.00- 11.30 A sejtetés művészete
Blaskó Borbála előadása és mozgástréningje
Érzékszervekre hatni, szavak nélkül beszélni, gondolatokat ébreszteni.
Mozdulatokkal terelni, utalni, absztrahálni. Körülírni eszmét, cselekvést. Irányt mutatni egy‑egy gondolathoz. Kérdéseket, válaszokat keresni. Elhinteni a magot, majd abból ki-ki felneveli a maga saját, egyéni palántáját! Szemléltetés a Hekabé című táncjáték alapján, amely a székesfehérvári Vörösmarty Színház produkciója.
Közreműködnek: Gál Horváth Bernadett, Rovó Tamás, aVörösmarty Színház táncosai
 
12.00-13.30 A tárgyjáték (tárgyanimáció) lehetőségei a gyerekszínházban és azon is túl
Markó Róbert előadása és demonstrációja
Akkor is kapcsolatban állunk a tárgyakkal, ha nem vesszük észre: folyamatosan megfogjuk, használjuk vagy éppen csodáljuk őket. A velük való játék pedig a színház egyik legősibb, legalapvetőbb és legösztönösebb formája. Ennek a formának a történetét, elméletét és – leginkább – gyakorlatát járjuk körül a Színház- és Filmművészeti Egyetem negyedéves bábszínész hallgatóinak aktív közreműködésével. Hogyan kapcsolódik a tárgyakhoz egy kisgyerek és hogyan egy felnőtt? Mitől animáció az animáció? Hol találkozik a hétköznapi tárgyhasználat és a kortárs bábszínház? Többek között ezekre a kérdésekre keressük közösen a választ.
Közreműködnek: Csiby Gergely, Főglein Fruzsina, Valentyik Anna, a Színház- és Filmművészeti Egyetem IV. éves bábszínész szakos hallgatói
 
14.00-16.00
Mozgás, gesztus, szöveghasználat
Fizikai színház szöveggel és zenével – Uray Péter előadása és demonstrációja
Közreműködnek a Kaposvári Egyetem Művészeti Karának és Színházi Intézetének III. éves színésznövendékei (Uray osztály).
 
16.30-18.00
Forgatókönyv- és karakterfejlesztés improvizációval
Kárpáti Péter előadása és demonstrációja a Kéksziget című színházi nevelési előadás alapján.
Közreműködnek: a Kerekasztal Színházi Nevelési Központ színész-drámatanárai
       
Jelentkezés és részvételi díj
RÉSZVÉTELI SZÁNDÉK bejelentését Juszcák Zsuzsa (+36 70 335 6285) várja
 
Részvételi díj a szakmai programra:                                     3000 Ft
A Magyar Drámapedagógiai Társaság tagjainak:             1500 Ft
  
A fizetés módja:
A részvételi díj befizethető átutalással (február 10-ig) vagy a rendezvény napján készpénzben 9.00 órától
Bankszámlaszám: II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., 12001008-01351837-00100005 Raiffeisen Bank, kérjük, tüntesse fel „Színházi Lecke”, és a számlázáshoz a nevét, valamint a címét.  Az átutalásról szóló bizonylatot, kérjük, hozza magával.
Támogató: Nemzeti Kulturális Alap Közművelődési Kollégiuma, Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzat
SzerkesztőSZÍNHÁZI LECKE – A mozgásos improvizációtól a szöveges improvizációig