Kérjük honlapunk látogatóit,
hogy ne már regisztráljanak, a rendezvényen telt ház van!!!
MŰHELYFOGLALKOZÁSOK, JÓ GYAKORLATOK
Időpont: 2019. augusztus 15-16. (csütörtök-péntek)
Helyszín: Berczik Sára Budai Táncklub – 1027 Budapest, Kapás u. 55.
(a Margit körúttól 50 méterre, a Mechwart téri villamosmegállótól 2 perc, a Margit híd budai hídfő megállóhelytől 9 perc, a Marczibányi Téri Művelődési Központtól 13 perc séta)
Szervező: Magyar Drámapedagógiai Társaság (mdpt.dramavan@gmail.com, 70/3353959)
A Dráma van – nyáron is (2019) létrejöttét a II. KERÜLETI KULTURÁLIS KÖZHASZNÚ NONPROFIT Kft. segíti.
Köszönjük a támogatást!
Rendezvényünk előadói, oktatói, trénerei TISZTELETDÍJ NÉLKÜL tartják a foglalkozásokat – KÖSZÖNJÜK SEGÍTSÉGÜKET!!!
Így módunkban van a 17 tanórából álló továbbképzésen való részvételért csak regisztrációs díjat kérni.
A foglalkozások létszámkorlátosak, ezért a rendezvényen való részvétel regisztrációhoz kötött.
A műhelymunkák, jó gyakorlatok saját élményű foglalkozások, melyeket elemző beszélgetés követ. A programok többségén a játszók száma limitált a termek befogadóképességének határáig.
A REGISZTRÁCIÓ MENETE:
A sikeres (és rövid idő alatt lebonyolítható) regisztráció érdekében a következőket javasoljuk:
1. Tekintse meg a részletes programot, majd válasszon a párhuzamosan futó foglalkozások közül.
2. Töltse ki a regisztrációs űrlapot.
3. Ha megválaszolt minden kérdést, lapozzon.
4. Ha kiválasztotta a programokat, kattintson a „küldés” vagy „submit” gombra.
5. A regisztrációjáról egy visszaigazoló e-mail fog érkezni az ön által megadott e-mail címre (ha nem kapta meg, kérjük jelezze azt az mdpt.dramavan@gmail.com e-mail címen.
6. Ne felejtse el a regisztrációs díjat átutalni, mert a regisztráció csak a befizetéssel válik véglegessé! (A létszámkorlátos foglalkozásokon a helyek a befizetés sorrendjében töltődnek be.)
7. A rendezvény napján az előtérben elhelyezett regisztrációs asztalnál átveheti a belépőt és a befizetést igazoló számlát.
REGISZTRÁCIÓ ezen a címen: kattint
Figyelem! Regisztrációs díjat nem utalunk vissza.
Regisztrált, de később kiderül, hogy mégsem jön? Kérjük, jelezze minél előbb a mdpt.dramavan@gmail.com e-mail címen. Így jöhet más – segítségét a részvételre várakozók nevében is köszönjük!
REGISZTRÁCIÓS DÍJ: 1500 Ft/nap
Az MDPT tagjai számára: 1000 Ft/nap
Érvényes tagság feltétele a befizetett éves tagdíj, amelynek összege 4000 Ft/év (nyugdíjasoknak, hallgatóknak, diákoknak 2000 Ft/év). Belépés egyesületünkbe a honlapunkon (https://drama.hu/magyar-dramapedagogiai-tarsasag/) leírtak szerint lehetséges. Módszertani rendezvényeinken jelentős kedvezménnyel vehetnek részt egyesületünk tagjai!
Bankszámlaszám: Magyar Drámapedagógiai Társaság, 11701004-20065946 (OTP BANK). Az azonosíthatóság érdekében kérjük, hogy a banki utalás megjegyzés rovatába írja be a saját nevét.
Az online befizetés határideje: 2019. augusztus 13. (kedd)
Lehetőség van a helyszínen történő befizetésre is, de várhatóan addigra betelnek a programok, ezért az előzetes regisztrációt és átutalást javasoljuk.
SZERETETTEL VÁRJUK RENDEZVÉNYÜNKÖN!
ADATOK KEZELÉSE: A kérdőíven szereplő információkat csak az adott rendezvény szervezésében használjuk, utána nem tároljuk, harmadik félnek nem adjuk ki.
2019. augusztus 15., csütörtök
8.00-9.00: Regisztráció
9.00-10.45
Alakítsuk sajátunkká – műhelyfoglalkozás Farkas Atillával
Drámaóra adaptálás felső tagozatos diákok részére. A workshop során egy drámaórát veszünk kézbe közösen, és saját képünkre formáljuk. Minden résztvevő saját adaptációs célokat tűz maga elé és egymást segítve fejleszt egy saját órát, amit később bármikor elővehet és használhat.
Történelem és személyesség – Meleg Gábor foglalkozása
Hogyan lehet személyessé tenni egy történelmi korszakot? Milyen eszközökkel lehet aktivitásra bírni a kamaszokat? Erre kerestünk válaszokat a Kontraszt Műhely tagjaival, amikor elkészítettük az ötvenes évekhez kapcsolódó foglalkozásunkat. A korszakot egy család történetén keresztül vizsgálom majd a résztvevőkkel.
11.00-12.45
Óvoda-iskola átmenet drámával – Zsigmond Ottília foglalkozása
Tanítóként, dráma- és színházpedagógusként a dráma eszköztárával élve színesítem a kizárólag mozgásos játékokat. A játéktár feladatai három nagy csoportba sorolhatók: szociális-, anyanyelvi -, és matematikai kompetenciákat fejlesztő gyakorlatok. Programom épít arra, hogy a gyermekek különbözőek, és kiemelt feladata az együttműködés és az empátia fejlesztése.
Játéktár-bővítés – műhelyfoglalkozás Zalavári Andrással
A foglalkozáson egyszerű játékokat veszünk górcső alá, hogy aztán átformáljuk őket egy-egy adott képesség fejlesztése érdekében.
A variációkat közös munkával alakítjuk ki, és azon frissiben ki is próbáljuk őket.
13.30-15.15
Kommunikáció drámás eszközökkel – műhelyfoglalkozás Jószai Zoltánnal
Kommunikáció és kreativitás. Miért fontos ez? Hogyan segíthet ezek fejlesztésében a drámapedagógia? Külön tantárgy vagy módszer? Hogyan használhatom fel az óráimban? Ezekre a kérdésekre keressük közösen a választ – játékosan és kísérletezve.
Dráma vs mozgókép és média – Deutsch Zoltánnal
A modern oktatás egyik fő irányelve a tantárgyköziség. Ennek jegyében is érdemes megvizsgálni, hogy a mozgókép és médiaismeret, illetve a dráma (és tánc) tantárgyak hogyan kapcsolódhatnak egymáshoz. A foglalkozás hangsúlya a drámapedagógia eszközeinek médiaórai felhasználásán van.
15.30-17.30
Egy jó tervet keresünk! – műhelyfoglalkozás Török Lászlóval
A tervezésre koncentráló műhelymunkában nem célunk a jó terv kizárólagos kritériumait rögzíteni. A keresésen, a kísérletezésen, az elengedés, megtartás mozzanataira épülő folyamaton lenne inkább a hangsúly az adott (hozott, kínált) témákra készülő vázlatok készítése során.
Fórum színház tanároknak – Kovács Zoltánnal
A kiskamaszok konfliktusaihoz kapcsolódó nevelési helyzeteket járjuk körbe a fórum színház közös gondolkozásra ösztönző eszközeivel. A tapasztalatcsere ilyen formája épp abban segíthet minden pedagógusnak, hogy ne érezze annyira egyedül magát az ilyen helyzetekben. A foglalkozáson arra teszünk kísérletet, hogy létrejöjjön egy ilyen megerősítő együttlét, illetve, hogy közösen keressük a módszer iskolai alkalmazhatóságának lehetőségeit.
2019. augusztus 16., péntek
8.00-9.00: Regisztráció
9.00-11.00
Betűtanítás drámásan – Pátkay Mónika foglalkozása
Egy kisiskolás életét, a tanuláshoz való viszonyát, egy életre meghatározzák az első osztályban szerzett élmények. Miért ne tanulhatnánk meg írni-olvasni játék közben? Hívjuk hát segítségül a dráma “mintha” élményét, kalandozzunk együtt Betűországban! Segítsünk Nyuszkó-Muszkó Tappancs tanító bácsinak, hozzunk létre közösen egy mesét! Az előadásomon megismerkedhetsz az új olvasástanítási módszeremmel, a hívómesék improvizációjával.
Játékból indulva – Lukács Ákos foglalkozása
Alkalmazott drámajátékok a mindennapi gyakorlatban. Hogyan juthatunk el improvizációs technikák segítségével játéktól a darabötletig, ha életjátékot készítünk. A munkamódszer a kis- és nagykamaszok esetében egyaránt eredményes lehet. Azt vizsgáljuk, hogyan lehet elindulni, hogyan bontakozhat ki a téma, a forma a gyerekek improvizációiból.
11.15-13.15
Ritmussal, zenével a fejlesztésért – Kerékgyártóné Csiszár Ildikó foglalkozása
A ritmus bennünk van, a ritmus körülvesz bennünket. A zenével való foglalkozás a jobb agyfélteke képességeit fejleszti. A ritmusérzék ezzel szemben a racionálisan gondolkodó bal agyfélteke tulajdonsága, mint ahogy a velünk született beszédkészség is. Egyszóval a zenével való foglalatosság az egész személyiséget alakítja, fejleszti.
Aki szeretné az óvodai ének-zene tevékenységeket, illetve iskolában az énekórákat frissíteni, színesíteni, várom szeretettel érdekes eszközökkel, új játékötletekkel, zenehallgatási témákkal.
Témától a vázlatig – Manyasz Erika műhelyfoglalkozása
Hozzunk létre együtt egy drámaórát! Vagy legalább egy részét. Az, hogy miből is indulunk, az legyen egyelőre meglepetés. A találkozás lehetőséget ad arra, hogy együtt gondolkozzunk formákon, konfliktusokon és akár egy tanóra dramaturgiáján. A műhelymunka a középiskolásokra fókuszál, de a résztvevők szándékai szerint kitekintünk más korosztályokra is.
14.00-16.00
Farkas Zsuzsa BÁBoldája
…melyik az a műfaj, ami úgy működik, mint egy prizma? Mint a fényt, beengedi a művészeteket, tudományokat -drámajátékot-, sőt, mindent, ami “iskolásdi”, és mindezt szivárványszín-sokféle tevékenység és játék formájában szórja szét… s ezzel színesítheti, varázslatossá teheti a kisiskolások mindennapjait – akár a tanítási órák keretében.
Természettudomány és dráma – Mucsa Angéla foglalkozása
A természettudományok drámapedagógiai megközelítése elsőre szokatlannak tűnhet. A foglalkozás a fizika kultúrtörténetének feldolgozásához ad inspirációt nem csak természettudósoknak. A foglalkozás középiskolásoknak készült, de a jelenlévőkkel megvizsgáljuk, hogyan lehet más korosztály számára is befogadhatóvá tenni a témát.