Telt ház, leállítottuk a regisztrációt.
Őszi nagyobb rendezvényeink: szeptember 24-én az Országos Gyermekszínjátszó-rendezői Fórum, november 18-19-én Színház-Dráma-Nevelés. Tanfolyamaink szeptemberben indulnak: 10-11-én a rendezői képzés, 17-18-án a drámapedagógiai.
MŰHELYFOGLALKOZÁSOK, JÓ GYAKORLATOK
Időpont: 2022. augusztus 17-18. (szerda-csütörtök)
Helyszín: Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ
Szervező: Magyar Drámapedagógiai Társaság (mdpt.dramavan@gmail.com)
A Dráma van – nyáron is (2022) létrejöttét a II. KERÜLETI KULTURÁLIS KÖZHASZNÚ NONPROFIT Kft. segíti.
Köszönjük a támogatást!
Rendezvényünk előadói, oktatói, trénerei TISZTELETDÍJ NÉLKÜL tartják a foglalkozásokat – KÖSZÖNJÜK SEGÍTSÉGÜKET!!!
Az előző években jelképes regisztrációs díjat kértünk. Idén a részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött.
Hozzuk létre együtt a közös játéktárunkat!
A regisztráció feltétele idén, hogy az adatlap negyedik oldalára egy általad ajánlott játék leírását feltöltsd! Olyan játékokat várunk, amelyek nem jelentek meg kiadványainkban, játéktárunkban. Örömmel fogadjuk pl. ismert játékok tantárgyi adaptációját, saját fejlesztésű játékokat, meglévő játékok továbbfejlesztett változatát. A játékok ismertetésekor kérjük pontosan tölts ki az űrlapon található rovatokat, ezzel mindannyiunk munkáját segíted!
AZ ÖSSZEGYŰJTÖTT JÁTÉKOK LINKJÉT MINDEN RÉSZTVEVŐ MEGKAPJA!
A foglalkozások részben létszám korlátozottak, így a regisztráció sorrendjében betelnek.
A REGISZTRÁCIÓ MENETE:
A sikeres (és rövid idő alatt lebonyolítható) regisztráció érdekében a következőket javasoljuk:
1. Tekintsd meg a részletes programot, majd válassz a párhuzamosan futó foglalkozások közül!
2. Töltsd ki a regisztrációs űrlapot! https://forms.gle/C93GQ5NkaFD5LXpy8
3. Töltsd fel a játékod leírását!
4. Ha kiválasztottad a programokat, kattints a „küldés” vagy „submit” gombra!
5.A regisztrációdról egy visszaigazoló e-mail fog érkezni az általad megadott e-mail címre (ha nem kaptad meg, kérjük jelezd azt az mdpt.dramavan@gmail.com e-mail címen!
6. Megérkezésedkor feltétlenül jelentkezz be a regisztrációs pultnál, mert ennek alapján küldjük a nap végén a játéktár linkjét!
Regisztráltál, de később kiderül, hogy mégsem tudsz jönni? Kérjük, jelezd minél előbb a mdpt.dramavan@gmail.com e-mail címen! Így jöhet más! Segítségedet a részvételre várakozók nevében is köszönjük!
SZERETETTEL VÁRUNK RENDEZVÉNYÜNKÖN!
ADATOK KEZELÉSE: A kérdőíven szereplő információkat csak az adott rendezvény szervezésében használjuk, utána nem tároljuk, harmadik félnek nem adjuk ki.
Augusztus 17. szerda
9.30- tól: Regisztráció
10.00-11.30
a)
Szalai Ádám, drámatanár
elsősorban középiskolásokkal dolgozóknak (60 fő néző)
Jelenetem, nem jelenetem
Középiskolás diákjaimmal improvizációból készítünk jeleneteket. Azon dolgozunk, hogy hogyan készül el és hogyan formálódik egy jelenet olyanná, ami már teljesen a miénk, egyedi, ötletes, sajátos vagy különleges. Megpróbálunk minden első körös dolgot tovább gondolni és minden már sokszor látott helyzetet egyedi munkává formálni.
b)
Gergely Zsóka, önismereti fókuszú hangképzés-tanár
mindenkinek ajánljuk (20 fő)
Dalbeszélő
A beszéd és az éneklés egy tőről fakadó önkifejezési formák. A foglalkozáson betekintünk hangunk működésébe és felfedezzük sokszínűségét – a játékos hangadástól a beszéd több formáján keresztül az éneklésig.
12.00-13.30
a)
Pátkay Mónika, tanító-drámapedagógus
elsősorban alsós tanítóknak, de felsős tanároknak is érdekes lehet (korlátlan)
OFF kötelező, ON közös olvasmányok az alsó tagozaton, avagy hogyan szerettessük meg az olvasást tanítványainkkal?
Vajon csak a kötelező szó és az unalmas olvasónaplók rémisztik meg a gyerekeket?
Fogjunk egy könyvet, fűszerezzük meg egy kis drámapedagógiával, és máris csemegézhetünk belőle!
Akit érdekelnek az ötleteim, tartson velem, próbáljuk ki együtt, hogyan lehet játékos feladatokkal olvasóvá nevelni a kisiskolásokat!
b)
Kaposi László, drámatanár
nincs “korhatár” – aki drámával foglalkozik, az jöhet (30 fő)
Nem drámajáték – és nem színház
Azért választottam ezt a dupla tagadást címnek, mert azt biztosan tudom, hogy nem a megjelölt területekkel akarok foglalkozni. Ami még biztos, hogy történet lesz benne, és lesz gyakorlati feladata azoknak, akik bejönnek augusztus közepén erre a foglalkozásra. A többit majd kitalálom.
14.00-15.30
a)
Hollósy Réka, a Háromcsőrű Kacsa Történetalkotó Műhely drámapedagógusa
bárkit szeretettel várok (20 fő)
Szólj hozzá! – szerkesztőségi játék a pedagógus létről
A foglalkozás során a résztvevők egy kamaszoknak szóló magazin szerkesztőségének szerepeibe bújva dolgozhatnak fel hozzájuk közel álló témákat. Ehhez kiindulópontként kortárs magyar ifjúsági regények idézeteit használjuk.
A játékos és könnyed feladatok lehetővé teszik, hogy a résztvevők megoszthassák egymással ezzel kapcsolatos komoly és kevésbé komoly gondolataikat, gyakorolják az önkifejezést, az érvelést, a kreatív írást, a képalkotást. Mindezt változatos munkaformákkal tehetik meg, úgymint fotózás, kommentelés, riport és animációkészítés.
A foglalkozásban eredetileg az osztályfőnökök által választott témával dolgozunk (mint szerelem, barátság, osztályközösség stb.), de ez az alkalom, most a pedagógus lét szépségeiről és nehézségeiről szól majd a jelentkezők tapasztalatai, élményei alapján. Vagy egyszerűen csak arról, milyen élmény gyerekek között lenni, dolgozni, élni.
b)
Pécsi Marcell, magyartanár, drámapedagógus
Haragonics Zalán, drámainstruktor, drámatanár
mindenkinek javasoljuk (35 fő)
Közösségfejlesztés lehetőségei drámás, zenés eszközökkel
Sokan vagyunk, sok felől jövünk, sokféle dologgal foglalkozunk. Csoportvezetőként első dolgunk a közösségfejlesztés. Projekthétvégéken, illetve nyári egyetemünkön szoktunk közösségépítő, -fejlesztő foglalkozásokat tartani. Ebből mutatunk egy csokorral.
Augusztus 18. csütörtök
10.00-11.30
a)
Meleg Gábor, drámapedagógus
főleg középiskolákban tanítóknak, de jó lehet a felső tagozaton dolgozóknak is (30 fő)
Hogyan válhat közös üggyé az ünnep az iskolában?
Kísérletet teszek arra, hogy a saját útkereséseim és dilemmáim megosztása után a résztvevőkkel együtt keressünk sűrűsödési pontokat egy-egy iskolai ünnep kapcsán: kérdéseket, formákat, lehetőségeket közös rituálékra.
b)
Pátkay László, tanító-néptáncpedagógus
óvodásokkal,alsósokkal foglalkozóknak (30 fő)
Koordinációs és mozgásfejlesztő játékok
Az online világ hatása az alfa generációra nélkülözhetetlenné tette a koordináció fejlesztését a kisiskolás korban. Hogyan lehet ezt játékosan, szinte észrevétlenül becsempészni a tanítási órákra? Gyertek el a foglalkozásomra, próbáljátok ki, és vigyétek magatokkal a tanítványaitoknak a saját fejlesztésű játékaimat!
12.00-13.30
a)
Pap Gábor, zene- és drámatanár
létszámkorlát nélkül bárkinek
Sajáthang-tréning és más apró fortélyok hangokkal, dallamokkal
Igaz, Kodály országában vagyunk, mégis: vokálisan megszólalni és másokat megszólaltatni sokaknál gondot jelent, nem kis görcsökkel jár. A foglalkozáson arra próbálok tippeket adni, hogyan lehet ezeket a görcsöket oldani, és eljutni az érvényes éneklésig – akár olyanoknak is, akik eddig maguk sem fedezték fel a KINCSET A TORKUKBAN. Pedig valamilyen módon MINDENKINEK OTT VAN. Reklám: Fedezd fel mert ott van/ a kincs a torkodban!
b)
Sárközi Máté, egyetemi hallgató (PPKE)
elsősorban középiskolákban tanítóknak (20 fő)
Hirtelen felnőtt(?)
A közös játékunk során (amelyet szaktársammal, Gulyás Bencével közösen terveztünk) Gergő történetét játsszuk és gondoljuk végig. Mit tesz egy 17 éves fiú, ha azt érzi, hirtelen fenekestül felfordul a világ, amiben eddig élt? Milyen eszközökkel küzdhet a nehézségei ellen? Másokra is gondoljon, vagy csak magára? Hogy viseli el, ha úgy tűnik, mások csak magukra gondolnak? Az előbbi kérdések átgondolásához és eljátszásához a foglalkozás során irodalmi szövegeket is segítségül hívunk.
14.00-15.30
a)
Ungvári Sára, magyartanár, drámapedagógus
résztvevők: nincs jellemző korosztály (15 fő)
Mese-montázsolás
Hogyan tudunk személyes kapcsolódási pontokat keresni egy-egy talált mesével? Hogyan tudjuk saját történeteinkkel összeollózni azt? Hogyan tud az így átalakított szöveg végül rólunk szólni? A foglalkozás során egy konkrét szövegből indulunk ki, amit közösen dolgozunk fel és teszünk a saját, egyedi mesénkké.
b)
Körömi Gábor, drámatanár
létszámkorlátlan nélkül
Új játékok – új kérdések a játékvezetésben – közös játék és gondolkodás .
Hogyan alakul ki egy új játék? Mi lesz a neve, hogyan rögzülnek a szabályai? Mi az, amit érdemes figyelembe venni a játékok alkalmazásánál? Régi játékok – új kérdések és fordítva.
Számítunk a résztvevők által (a regisztrációban) beküldött játékokra is!