MInt korábban jeleztük: Molnár Enikő, Papp Ráhel, Vojtek Ildikó, Pap Dániel és Gőbölös Gábor foglalkozása betelt, az általuk vezetett programokra már nem lehet regisztrálni (a regisztrációs űrlap végén jelezhető a részvételi szándék – visszalépés esetére)
2023. augusztus 17-18-án (csütörtökön és pénteken)
a Marczibányi Téri Művelődési Központban
Köszönjük a támogatást!
Az előző években jelképes regisztrációs díjat kértünk.
A regisztráció feltétele idén, hogy az adatlap negyedik oldalára egy általad ajánlott játék leírását feltöltsd! Olyan játékokat várunk, amelyek nem jelentek meg kiadványainkban, játéktárunkban. Örömmel fogadjuk pl. ismert játékok tantárgyi adaptációját, saját fejlesztésű játékokat, meglévő játékok továbbfejlesztett változatát. A játékok ismertetésekor kérjük pontosan tölts ki az űrlapon található rovatokat, ezzel mindannyiunk munkáját segíted!
– tábori játékok
– olyan játék, ami óra/foglalkozás indításra, bevonásra, ‘berántásra’ alkalmas
Az összegyűjtött játékok linkjét minden regisztráló megkapja.
A foglalkozások részben létszám korlátozottak, így a regisztráció sorrendjében betelnek.
9.30 – REGISZTRÁCIÓ
10.00-12.00 – drámaóra (12 fő)
Vojtek Ildi – betelt a foglalkozás
Székesfehérváron és Budapesten dolgozom szabadúszó drámatanárként, és közben a disszertációmat igyekszem befejezni, amiben az alkalmazott színház empowerment hatását vizsgálom.
Black Friday – Hogyan viszonyul(j)unk a halálhoz?
Az óra egy képzeletbeli magyar „temetkezési outlet” vállalatot hív életre, ahol az ügyfelek előre kifizetik saját majdani temetésüket, kiválasztva annak minden részletét. A foglalkozás egy valós rövid hírből inspirálódott, melyben egy szicíliai cég hirdette magát. A drámaóra célja a gyász és a halál témájának bevezetése, ezek későbbi, elmélyültebb boncolgatásának felvezetése.
Gőbölös Gábor – (20 fő) – betelt a foglalkozás
Néptáncpedagógus, tréner-facilitátor, 2023 januárjától az MDPT elnökségi tagja. Drámapedagógiai képzettségemet a Marczibányi téri és az SzFE továbbképzéseken szereztem. 21 éve dolgozom a köznevelésben, mellette csoportokat vezetek az óvodásoktól a senior korosztályig. Elsősorban az ön- és társismeret, a közösségépítés foglalkoztat, emellett nagyon szeretem a mozgásos játekokat.
Olyan mozgásos gyakorlatokat fogunk csinálni, melyek egyszerre alkalmasak jégtörőnek, illetve készség- és képességfejlesztő hatásuk révén jól alkalmazhatók órai keretek között. A foglalkozáson való részvételhet sportos ruházat és zárt lábbeli (cipő) szükséges.
Drámapedagógus a Bp. VIII. Kerületi VMG-ben, az MDPT és a Kontraszt Műhely tagja, magyar és média tanár
A vita alakváltozatai a tanteremben
A foglalkozás során kérdéseket szeretnék felvetni a jelenlévőknek, a pedagógus lét aktuális, fájó vagy lendületet adó, megosztó, elgondolkodtató dilemmáit. Miközben egyeztetjük a nézőpontokat, sokféle vitát generáló formát is kipróbálunk, melyek jól jöhetnek a tanteremben is.
Idén végeztem a Színház- és Filmművészeti Egyetem drámainstruktor-drámajátékos szakán.
Előtte dráma tagozatra, színjátszó körökre jártam állandóan, hogy szüntelenül a színház közelében és alkotói légkörben lehessek. A környezetemben mindenki azt mondta, hogy tökéletes tanár lennék, így mindent összegyúrva drámainstruktor lettem. Keresem azokat a lehetőségeket, amikor játszva lehet tanulni és tanítani, illetve annak határait, amit színházi neveléssel lehet elérni.
Karfiolváros
Az utóbbi években dolgoztam együtt diákokkal, fiatal felnőttekkel, színházat csinálni akaró emberekkel nyári táborokban, gimnáziumokban, színházakban. Kiskorom óta tudom, hogy színházzal és drámapedagógiával akarok foglalkozni és ez azóta is tart.
Senki sincs egyedül. Ennek az élménynek a megtapasztalásához csodálatos a drámázás, a színház alkotás. Feltenni úgy a kérdéseinket többféleképpen, hogy közben biztonságban is érezhetjük magunkat és jól is tudunk szórakozni. Amikor több ember közösen gondolkodik, játszik és azt éli meg, hogy pillanatok alatt eltelik több óra, annak igaziból van értelme.
A Pesti Magyar Színiakadémián végeztem Perényi Balázs és Harsányi Sulyom László osztályában, azóta főként Perényi Balázzsal dolgozom együtt a Vörösmarty Mihály Gimnáziumban és a Pesti Magyar Színiakadémián.
Milyen világot, kapcsolatokat, történetet tudunk kihozni egy szóból? Ez a szó, hogy tud témává és akár egy előadás megalkotásának az ugródeszkájává alakulni? Nézzük meg, hogy mit tudunk ebből kihozni a kurzus folyamatában, játékok és az improvizáció segítségével.
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem lassan negyedéves drámatanár szakos hallgatói vagyunk. Leendő pedagógusként mindhárman dolgozunk gyerekekkel különféle formában. Pályakezdőként igyekszünk a dráma eszközeit minél széleskörűbben felfedezni.
A foglalkozás során a színház eszközeit felhasználva közösen gondolkodunk a pedagógusszerep nehézségeiről. Mit tehet meg egy tanár? Meddig tart a hatásköre? Mi a kötelessége? Mit várnak tőle a szülők, a gyerekek, a kollégák, a társadalom – és ami a legfontosabb: mit vár saját magától?
A Zsákhangya Nyüzsiszínház működtetői. Vera drámapedagógia területen szakvizsgázott gyógypedagógus, alapítványi iskolában dolgozik, Mónika Olaszországban tanulta az alternatív szinjátszást és vállalkozó. A Nyüzsiszínház 2009 óta működik, nyári táborokat is szerveznek. A Zsákhangya módszerről, tábori programukról tartanak egy élmény alapú, interaktív bemutató foglalkozást.
A foglalkozásnak – ahogy korábbi táborunknak – a Hősködünk címet adtuk. Mindannyian szuperhősök vagyunk. Keressük meg együtt, hogy ki miben! A foglalkozás az öt napos tábor “demo” verziója, pici rálátást adunk a változatos programokról, a tábor felépítéséről. A résztvevőktől aktivitást várunk, ez egy saját élmény alapú program, amiben lesz alkotás, mozgás, játék, szövegírás, jelenetben egymáshoz kapcsolódás.
színész-drámatanár, a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnöke, az Oberon Társulat művészeti vezetője
A kétórás, saját élményű tréning célja, hogy a színészi képességek fejlesztése közben olyan viszonyrendszerek, érzetek kialakítását kezdeményezzük, melyek pillérei lehetnek egy rögzített improvizációkból építkező előadásnak.
A játszókat kérjük, kényelmes, „játszós” ruhában érkezzenek.
Herold Eszter – (18 fő)
Színpadi mozgástanár, táncos, koreográfus, a Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakgimnázium rendezőtanára. Eredendően bölcsész (magyar–német–dráma), a tánccal gimnáziumban esett szerelembe. Legfontosabb mesterei között tartja számon Uray Pétert, Gálik Évát, Goda Gábort, Gál Esztert, Atlasz Gábort, Ide van Heiningent, Horváth Csabát, Jochem Stavenuitert, Ladjánszki Mártát, Pálosi Istvánt és Fenyves Márkot. Kontakt technika alapú, sajátos mozgásrendszerét tizenöt éve tanítja erős önismereti fókusszal, melyet az (ön)kifejezés szolgálatába is állít, diákjaival fizikai színházi előadásokat épít.
Kontaktilis workshop
30 éve tanítóként dolgozom Törökbálinton, ahol férjemmel és hat gyermekemmel élek. A drámapedagógiai módszerek beépítése az anyanyelv órákba, már 16 éve színesítik pedagógiai munkámat. Az általam rendezett mozgásszínházi előadásokkal többször kaptunk arany minősítést a Weöres Sándor Országos Gyermekszínjátszó Találkozókon. 4 éve ezek szervezésében a Magyar Drámapedagógiai Társaság elnökségi tagjaként veszek részt. 2020 óta az Apor Vilmos Katolikus Főiskola szakirányú továbbképzésein drámapedagógia tárgyakat oktatok
A kötelező olvasmány minden korosztály számára rémálom. Vegyük alapul a tanítási drámákban már jól bevált konvenciókat és merüljünk el a főhősök gondolataiban a többi meg jön magától!
Akinek van kedve ezt kipróbálni, tartson velem!
(20 fő)
Közel 20 évig dolgoztam drámatanárként a budapesti Vörösmarty Mihály Gimnáziumban. A diákelőadások rendezésén túl sokat foglalkoztam versekkel a foglalkozásokon.
Vers-színház
Zene- és drámatanár. Ősztől részmunkaidős, vagy állástalan, előbb-utóbb hajléktalan, aztán halott… (ez a perspektívája egy ötvenes tanárnak hálából azért, mert életét a közoktatásnak szentelte…)
Írtam egy könyvet, ami idén januárban jelent meg. A foglalkozáson ezen könyv három része valamilyen formában terítékre kerül: A dramatikus zene, mint egyfajta új (alkalmazott) zene értelmezés, azok a gyakorlatok, amelyek révén ez a fajta drámás-zenés speciális érzékenység kifejleszthető, végül az alkalmazás, vagyis, hogy mindez hogyan válhat élő művészi és pedagógiai gyakorlattá. Igyekszem a könyvet is prezentálni erre az alkalomra, és az esetleges vásárlóknak dedikálni is.
27 éves budapesti színésznő, drámainstruktor, idén végeztem az SZFE drámainstruktor szakán. Az egyetem előtt Szurdi Miklós fóti színházában voltam társulati tag, játszottam vidéki és fővárosi színházakban, valamint két évet forgattam egy napi sorozatban. Jelenleg szabadúszóként dolgozom, főként a fővárosban, illetve ha minden jól megy, akkor mesterszakon folytatom majd a tanulmányaimat.
A projektem a diplomamunkám. A témán belül igyekeztünk olyan megosztó, kevésbé szélsőséges, nehezen definiálható helyzeteket kitalálni, melynek során valós vita tud létrejönni, és a közhelyek helyett, többet megtudhatunk a bántalmazó kapcsolatok elemeiről.
Játszók még: Kocsonya Zsófi, German Gergő
Színész, drámapedagógus vagyok. Drámatanári munkáim mellett a Kariatida Alkotócsoporttal dolgozom együtt, akikkel az összművészetiségre törekedve hozunk létre felnőtt és gyerekelőadásokat, valamint, olyan fejlesztő drámafoglalkozásokat, ahol a művészet több területét bevonva dolgozunk.
A kolozsvári BBTE Színház és Televízió Karán szereztem meg színművész diplomámat. A mesterképzés befejezése után Budapestre költöztem, itt szabadúszó színészként később beszédtechnika tanárként dolgoztam. 2020-ban elvégeztem a Magyar Drámapedagógiai Társaság drámapedagógus képzését, azóta drámatanárként dolgozom egy művészeti képzést nyújtó iskolában. Az idén fejeztem be posztgraduális tanulmányaimat a kolozsvári BBTE pszichopedagógia képzésén.
A foglalkozáson arra teszünk kísérletet, hogy hogyan lehet egy illusztrációsorozathoz drámapedagógiai foglalkozást tervezni.
Az online világ hatása az alfa generációra nélkülözhetetlenné tette a koordináció fejlesztését a kisiskolás korban. Hogyan lehet ezt játékosan, szinte észrevétlenül becsempészni a tanítási órákra? Gyertek el a foglalkozásomra, próbáljátok ki, és vigyétek magatokkal a tanítványaitoknak a saját fejlesztésű játékaimat!
Azt tudtad, hogy ha kiműtik az agyad egyik felét, akkor még tudsz tovább élni, de zenélni már úgy nem fogsz tudni soha. Vagy, hogy orvosilag bizonyított tény, hogy az E-moll és az F-dúr folyamatos oda-vissza váltása boldogságot termel, mint a csoki?
Tehát, ha boldogtalan vagy, és nincs otthon csokid, akkor gyere és nézd meg, hogy mi hogyan látjuk a kiutat, hogy mi lehet a…
Osztályvezető: Józsa Richárd